۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
تحلیل بنیادی "پکویر"

تحلیل بنیادی شرکت کویر تایر را از اینجا بخوانید.

**معرفی شرکت

در این مقاله تحلیل، پکویر به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفته است. این شرکت با ظرفیت ۱۶,۶۰۰ تن لاستیک و ۵,۰۰۰ تن خمیر لاستیک در سال ۱۳۷۷ به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر پکویر بخش قابل توجهی از تولید تایرهای کشور را در اختیار دارد.

موضوع فعالیت در تحلیل پکویر

احداث هرگونه کارخانه در زمینه‌های تولید و پردازش هر نوع لاستیک و سایر فرآورده‌های صنایع لاستیک فعالیت اصلی این شرکت است.

انجام معاملات بازرگانی داخلی و خارجی در زمینه مواد اولیه و ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع لاستیکی، خرید و فروش و کلیه فعالیت‌های تجاری و خدماتی در زمینه‌های فوق و همچنین صادرات و واردات این محصولات نیز از فعالیت‌های این شرکت به‌شمار می‌آیند.

محصولات تولیدی و روش های توزیع شرکت کویرتایر به منظور دستیابی به مقیاس اقتصادی در تولید، اقدام به ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات (دستگاه‌های پرس‌پخت و ماشین‌آلات تایرسازی، اپکس و...) و اصلاح و بهبود برخی از تجهیزات قدیمی کرده است.

این شرکت موفق به افزایش پروانه فعالیت از ۲۶،۶۳۹ تن به ۳۱،۲۲۵ تن در سال شده است.

این موضوع باعث ثبت رکوردهای جدید از منظر نرخ رشد تولید در مقایسه با شرکت‌های رقیب و سنوات گذشته شرکت شده است.

در حوزه تکنولوژی پکویر با طراحی، ساخت و معرفی ۳۱ سایز جدید با کارآمدی بالا UHPپیشتاز معرفی تایرهای CUV، SUV خودروهای شاسی‌بلند، ساخت داخلی به بازار می‌باشد؛ به طوری که در سال ۹۷ تایر سبز و در سال ۹۸ تایرهای رینگ ۱۸ و در سال ۹۹ تایرهای رینگ ۱۹ طی سه سال متوالی از سوی دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان محصول برتر ایرانی معرفی شد.

شرکت کویر تایر مزیت رقابتی خود را با محصولات متنوع در حوزه تایرهای رادیال سواری، تایرهایی با اندازه رینگ ۱۳ اینچ تا تایرهایی با اندازه رینگ ۲۰ اینچ و شاخص سرعت‌های متفاوت در خودروهای مدرن و با بالاترین استانداردهای کیفی کشور و نیز شاخص استانداردهای روز اروپا مستحکم کرده است.

**مشخصات کلی شرکت

تحلیل بنیادی "پکویر"

**ترکیب سهامداران

تحلیل بنیادی "پکویر"

**نمودار روند مقدار تولید و فروش شرکت طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

تحلیل بنیادی "پکویر"

**نمودار روند تغییرات نرخ فروش تایر و مبلغ فروش شرکت طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

تحلیل بنیادی "پکویر"

**مفروضات پیش بینی سود و زیان سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

تحلیل بنیادی "پکویر"

توضیحات: منظور از درصد تولید از طرح توسعه، میزان تولید شرکت در سال ۱۴۰۳ با توجه به طرح افزایش تولید لاستیک ۱۴،۰۰۰ تنی می‌باشد که در این گزارش ۱۰۰ درصد درنظر گرفته شده است.

با این فرض، مقدار تولید شرکت در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۴,۳۸۷ تن و در سال ۱۴۰۳ برابر با ۴۴,۷۰۰ تن در نظر گرفته شده است.

**جدول سود وزیان

تحلیل بنیادی "پکویر"

**محاسبه E/P و EPS سال 1402 و1403 و جدول حساسیت

تحلیل بنیادی "پکویر"

منبع: سبدگردان سورین

منبع: بیدار بورس
کد خبر 34815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =