رفع محدودیت خوراک گاز و از سرگیری فعالیت دو واحد پتروشیمی فرابورسی

واحدهای تولیدی اول و دوم شرکت پتروشیمی زاگرس با رفع محدودیت خوراک گاز ارسالی از سوی دو شرکت گاز و مبین انرژی خلیج فارس به مدار تولید بازگشت.

به گزارش بیداربورس، شرکت پتروشیمی زاگرس با رفع محدودیت گاز خوراک ارسالی از سوی دو شرکت گاز و مبین انرژی خلیج فارس از در مدار تولید قرار گرفتن واحد های تولیدی اول و دوم خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای امروز شد.

بر اساس این گزارش، "زاگرس" پیرو نامه ۸ مهر مبنی بر قطعی گاز واحد اول و کاهش ظرفیت واحد دوم به دلیل عدم تمکین شرکت گاز و مبین انرژی خلیج فارس بر تغییر نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک، اعلام کرد: با توجه به رفع محدودیت گاز خوراک ارسالی از شرکت ملی گاز و شرکت مبین انرژی خلیج فارس ، واحد های تولیدی اول و دوم شرکت در مدار تولید قرار گرفت.

متاسفانه شرکت ملی گاز و شرکت مبین انرژی خلیج فارس به رغم مصوبه ۱۱ شهریور هیات وزیران مبنی بر تغییر نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک و اصلاح مصوبه ۲۹ خرداد به منظور تعیین نرخ گاز خوراک شرکت‌های پتروشیمی و بطور مشخص شرکت‌ های متانولی، کماکان صورتحساب را با مبالغ غیر واقعی و غیرقانونی ۷ هزار تومان ارسال می‌کردند و به دلیل عدم پذیرش این شرکت در اقدامی غیر سازنده در سال مهار تورم و رشد تولید نسبت به قطع گاز خوراک واحد اول و کاهش گاز واحد دوم اقدام کردند.

کد خبر 34845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =