پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ مهر ۱۴۰۲

بازار بورس تهران امروز با افت بیش از ۱۸ هزار واحدی در محدوده‌های قرار گرفت که در ابتدای سال جاری در آن قرار داشت. شاخص در ۵ فروردین‌ماه سال جاری روی اعداد و ارقام ۲ میلیون واحدی قرار داشت و در حالی حاضر پس از پایان بیست و دومین روز از مهرماه سال جاری شاخص کل در محدوده ۲ میلیون واحدی قرار دارد.

 به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، شاخص در ۵ فروردین ماه اه سال جاری روی اعداد و ارقام ۲ میلیون واحدی قرار داشت و در حالی حاضر پس از پایان بیست و دومین روز از مهر ماه سال جاری شاخص کل در محدوده ۲ میلیون واحدی قرار دارد. تا بازدهی شاخص کل بورس تهران برای سال جاری تا اینجا هیچ ثبت شده باشد.

 این در حالی است که اهالی بازار سرمایه عملکرد ضعیف مجید عشقی را عامل این موضوع می‌دانند و عده‌ای هم دولت و مجلس را جز مهم‌ترین عامل‌های ایجاد نااطمینانی در بازار عنوان می‌کنند . وضعیتی که به گفته فعالان بازار در سال ۱۴۰۱ با شاخص ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی هر سهم نماد ایران خودرو (لیدر سنتی بازار سرمایه) حوالی ۲۵۰ تومان مورد معامله قرار می‌گرفت و در حال حاضر و با شاخص ۲ میلیون واحدی این نماد همچنان روی عدد ۲۵۰ تومانی مورد داد و ستد قرار می‌گیرد.

 ارزش معاملات نقد در بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری بازهم کمتر از روزهای قبل رقم خورد تا جایی که این رقم حوالی ۲۶۸۹ میلیارد تومان متوقف شد.

 نمادهای فولاد، شپنا، فملی و نماد شبندر که در روزهای قبل به عنوان حافظ شاخص کل بورس تهران عمل کرده بودند تا مانع افت بیشتر شاخص شوند در جریان معاملات روز جاری با افت‌های خود تأثیر منفی و بدی را روی شاخص کل قرار دادند.

 در مقابل با افزایش قیمت اونس در بازارهای جهانی بار دیگر بازار صندوق‌های طلای بازار سرمایه رخ مثبتی را به خود گرفت تا از صف‌های فروش ایجاد شده انتهای هفته گذشته فاصله گرفته باشد. تا پس از مدت‌ها بازار این کالای فلز خوش رنگ بار دیگر پر نوسان باشد.

 رئیس مجلس در صحن علنی اعلام کرده است که اجازه دهیم بخش خصوصی وارد صنعت برق شود، باید از این فرصت استفاده کنیم که بخش خصوصی با پول خود نیروگاه بسازد، برق تولید کند، در زمان پیک‌ها به بخش داخلی برق دهد و در زمان غیر پیک برق را صادر کنیم.

  بورس کالای ایران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش ۲۶ ملک در قالب آپارتمان و مغازه متعلق به دولت که عرضه کننده آن سازمان خصوصی‌سازی است، خبر داد. این ۲۶ ملک پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و نود و ششمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۱۷ مهر در بازار فرعی برس کالا مورد تصویب قرار گرفت. عرضه تمامی این واحدها به صورت یکجا صورت می‌گیرد.

 محسن علیزاده درباره وضعیت بازار سرمایه در روزهای اخیر و مخصوصاً ریزش شاخص در اوایل هفته گذشته به خانه ملت، گفت: ریزش شاخص و قیمت سهام، ناشی از اتفاقات حوزه بین‌الملل و مخصوصاً وقوع جنگ در نوار غزه و رژیم صهیونیستی بود اما باید به این نکته توجه کرد که این موضوع فقط بخشی از علل این وضعیت است.

 دلیل عمده این وضعیت بازار سرمایه به لحاظ ساختار مدیریتی بوده و به نحوی است که اعتماد فعالان بازار سرمایه و سهام‌داران در پایین‌ترین حد ممکن وجود دارد و اساساً مدیران بازار سرمایه که سکان‌دار مجموعه ارکان این بازار بوده و وظیفه نظارتی را برعهده دارند در منفعل‌ترین شرایط ممکن، کار را دنبال می‌کنند.

 بنابراین وزیر اقتصاد باید هر چه سریع‌تر اصلاحات ساختاری و مدیریتی بازار سرمایه را دنبال کند. این موضوع و دیگر مباحث موجب نگرانی در شورای عالی بورس هم چندین مرتبه مطرح شده که مدیران هیچ افق و هدفی برای بازار سرمایه ترسیم نکردند و نمی‌توانند هیچ پیش‌بینی از آینده داشته باشند.

*بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران

 بازار بورس تهران امروز با افت بیش از ۱۸ هزار واحدی در محدوده‌های قرار گرفت که در ابتدای سال جاری در آن قرار داشت. شاخص در ۵ فروردین ماه سال جاری روی اعداد و ارقام ۲ میلیون واحدی قرار داشت و در حالی حاضر پس از پایان بیست و دومین روز از مهر ماه سال جاری شاخص کل در محدوده ۲ میلیون واحدی قرار دارد. تا بازدهی شاخص کل بورس تهران برای سال جاری تا اینجا هیچ ثبت شده باشد.

 اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه قرار گرفتن شاخص در این محدوده‌ها را به عنوان سطح حمایتی عنوان می‌کنند اما عده‌ای معتقد هستند که با شکست خط روند صعودی ایجاد شده در سال جاری که هفته پیش و با افت بیش از ۵۱ هزار واحدی از دست رفت بود کار برای برگشت شاخص کل به اعداد و ارقام بالاتر خیلی سخت می‌شود و اهالی بنیادی همچنان امیدوار به افزایش ارزش معاملاتی هستند چرا که بازگشت ارزش معاملاتی به ارقام بالاتر را به عنوان عامل برگشت بازار به اعداد و ارقام بالاتر می‌دانند.

کل

کد خبر 34973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =