قیمت واقعی دلار با تکیه بر چند متغیر اصلی بین ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان است!

کارشناس اقتصادی با تکیه بر چند متغیر و آمار مانند رشد نقدینگی، قیمت نفت و درصد تورم، قیمت واقعی دلار را بین ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد!

به گزارش بیداربورس، سایروس امیرآبادی با اشاره به اینکه قیمت دلار فعلی و ۵۰ هزار تومانی دلار در حال نوسان بوده و متغیرات پولی و اقتصاد کلان می تواند این ارز را به قیمت های جدید برساند به مهر اعلام کرد: برای محاسبه قیمت دلار باید متغیرهایی مانند قیمت نفت، رشد نقدینگی، رشد اقتصادی و تورم مدنظر باشد.

بهای فعلی نفت در محدوده ۹۰ دلار بوده اما نفت ایران با قیمت هر بشکه ۷۰ دلار به فروش می‌رسد. در حالی که برای جبران کسری بودجه قیمت نفت بجای ۷۰ دلار باید ۳۵۰ دلار باشد ولی درآمد ایران از فروش ۲۶۳ میلیون بشکه نفت به چین و به قیمت هر بشکه ۵۵ دلار حدود ۱۴.۷ میلیارد دلار بود!

رشد نقدینگی و رشد اقتصادی ایران هم از سوی صندوق بین المللی پول ۳۸ و ۲ درصد اعلام شده و نرخ دلار بازار آزاد نیز بین ۵۰ تا ۵۳ هزار تومان و تورم آمریکا نیز ۴.۹ درصد بود.

بنابراین با کسر رشد نقدینگی از رشد اقتصادی، نقدینگی به ۳۶ درصد رسیده و با کاهش از تورم آمریکا به ۳۱ درصد می رسد. اگر قیمت ۵۰ هزار تومانی دلار در نظر گرفته و ۳۱ درصد آن را محاسبه و با نرخ فعلی دلار جمع شود ، قیمت دلار ۶۵.۵ هزار تومان و با توجه به رشد اقتصادی و تورم بین ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان است.

کد خبر 35013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =