۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
زیر و بم "سیمرغ" را بخوانید

سیمرغ با ارزش بازار بیش از ۴۱۶۰۰ میلیارد ریال و قیمت تابلوی ۳۲۰۰۰ ریال در گروه زراعت و خدمات واببسته در بورس دادو ستد میشود.

به گزارش بیداربورس  شرکت سیمرغ در سال ۱۳۵۳ تحت عنوان سهامی خاص تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۵۴ در اصفهان با بنیان‌گذاری اولین تخم‌گذار فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۹۷ این شرکت با نماد سیمرغ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه زراعت و خدمات وابسته پذیرفته شد.

موضوع فعالیت اصلی شرکت عبارت است از فعالیت‌های کشاورزی و باغداری و دامپروری و مرغداری و جوجه کشی و تولید مرغ مادر و تخم مرغ و بسته بندی محصولات کشاورزی و تبدیل محصولات فرعی دام و واردات و صادرات تولیدات کشاورزی و دامی و ورود و نصب ماشین آلات و ادوات مورد نیاز مجتمع میباشد.  

شرکت با مجهز بودن به کارخانجات پیشرفته تهیه و بسته بندی خوراک دام و طیور سهمی بزرگ در تولید و تامین دان مورد نیاز کشور را نیز بر عهده دار. و تولید انبوه تخم مرغ خوراکی، فعالیتهای گسترده ای نیز در زمینه کشاورزی و باغبانی دارد که از آن جمله میتوان به ۲۲۰ هکتار باغهای پسته اشاره نمود. شرکت علاوه بر تولید تخم مرغ، در صنعت باغداری و باغبانی و کشاورزی نیز فعال است و حدود ۲۲۰ هکتار باغ پسته دارد.

سیمرغ باتوجه به دارابودن نمایندگی مرغ مادر بوونز از کشور هلند (شرکت هندریکس)، جوجه‌های یکروزه مادر تخم‌گذار موردنیاز را به‌صورت مستقیم از شرکت مذکور وارد می‌کند که پس از طی مراحل پرورش و تولید، محصول حاصله (جوجه یکروزه تخم‌گذار) را در مزارع خود پرورش و نیمچه مرغ تخم‌گذار (پولت تخم‌گذار) موردنیاز مزارع مرغ تخم‌گذار خود را تامین و مازاد پولت‌های پرورش‌یافته را به فروش می‌رساند.

شرکت سیمرغ توانایی تولید سالانه بیش از ۷۰ هزار تن تخم مرغ و ۳۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی را دارد.

سهامداران شرکت

شرکت خدمات پشتیبانی مهر هفتاد و هشت، مهم‌ترین سهامدار این شرکت با مالکیت حدود ۴۰ درصد است. پس از آن موسسه صندوق بازنشستگی ۱۷.۵ درصد شرکت را دارد. بانک تجارت نیز حدود ۶ درصد شرکت را مالک است.

روی خط کدال

سیمرغ ۹ماهه خوبی زد در ۳ماهه به سود ۵۵۹ ریالی رسیده بود در ۶ماهه این عدد با رشد ۱۷۸۶ ریال شد و ۹ماهه به ۳۳۷۰ ریال رسیده و نزدیک به کل ۶ ماهه سود داشته است.

در تابستان حدود ۱۰۲۶۰ میلیارد ریال در آمد فروش داشته است و به سود ۱۸۸۰ میلیارد ریالی رسیده است. این در حالیست که سود خالص کل سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۹۰ میلیارد ریال بوده است.

سهم در ۳ماهه ۶۱۵ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۷۲۶ میلیارد ریال سود خالص داشت

در ۶ماهه سود عملیاتی ۲۱۴۲ و سود خالص ۲۳۱۷ میلیارد ریال شد.

در ۹ماهه ۴۰۲۵ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۴۳۸۰ میلیارد ریال سود خالص دارد که ۲۲ درصد افزایش داشته است.

در شهریور ماه به در آمد ۳۳۵۰ میلیارد ریال رسیده در حالی که میانگین فروش هر ماه متوسط ۲۶۵۰ میلیارد ریال بوده است.

دقت شود قیمت تخم مرغ ریالی و دلاری بالا رفته و گزارش تابستان خوب بوده ولی حاشیه سود شرکت کاهش یافته است.

تحلیل نموداری سهم

در سناریویی در حال تکمیل E از یک دیامتریک است.

در سناریوی دیگر در حال تکمیل موج B و شروع موج C صعودی بعد از آن خواهد بود

حمایت معتبر : ۲۷۰۰-۲۳۰۰ تومان

مقاومت های مهم : ۳۲۰۰-۳۵۰۰ و سپس حوالی ۴۵۰۰ تومان.

بررسی بزرگ‌ترین تولید کننده تخم مرغ ایران؛ از «سیمرغ» چه خیر؟

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 35232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =