تولید در منطقه یورو کاهشی شد

در حالی که تولید تجاری ایالات‌متحده در ماه اکتبر افزایش و فشارهای تورمی کاهش یافت، اوضاع تولید در منطقه یورو بدتر شده است.

به گزارش بیداربورس، نظرسنجی‌ها نشان داد که فعالیت‌های تجاری ایالات‌متحده در ماه اکتبر افزایش یافت، در حالی که تولید در منطقه یورو بدتر شد.

تولید تجاری ایالات‌متحده در ماه اکتبر افزایش یافت زیرا بخش تولید از انقباض ۵ ماهه در سفارشات جدید خارج شد و فعالیت خدمات در بحبوحه نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی شتاب متوسطی داشت.

اس اند پی گلوبال اعلام کرد که شاخص مدیران خرید مرکب ایالات‌متحده در اکتبر به ۵۱ افزایش یافت که در سپتامبر ۵۰.۲ بود. این بالاترین سطح از ماه جولای بود که نشان می‌دهد اقتصاد ایالات متحده در برابر افزایش نرخ‌های بهره کمپین فدرال رزرو برای مهار تورم مقاومت می‌کند.

رشد در تمام طول سال ادامه داشته است، حتی در حالی که اکثر اقتصاددانان تا همین اواخر انتظار داشتند که افزایش ۵.۲۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو از مارس ۲۰۲۲ منجر به رکود اقتصادی و افزایش بیکاری شود.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز تخمین زدند که رشد تولید ناخالص داخلی سریع ترین رشد در نزدیک به دو سال اخیر در دوره جولای تا سپتامبر بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، سفارشات ساخت جدید برای اولین بار در ۶ ماه گذشته افزایش یافت و بالاترین میزان از سپتامبر ۲۰۲۲ بود.

کد خبر 35429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =