پیش‌بینی بازار سهام امروز ۶ آبان

بورس تهران در روز انتهایی معاملات هفته اول آبان ماه، با رشد تراز شاخص کل تا سطح ۲ میلیون و ۲ هزار واحدی مواجه شد. در روزهای اخیر رشد ارزش معاملات خرد معمولاً با افت تراز شاخص کل همراه بوده و در روزهای صعودی شاهد ریزش ارزش معاملات بودیم.

رکود رشد و رونق ریزش در بورس تهران/ پیش بینی بازار سهام امروز 6 آبان

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار سهام در روند روز معاملاتی گذشته شاهد رشد تراز کمتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت افزایش تراز شاخص کل بود. رشد تراز شاخص‌های اصلی بازار سهام در معاملات روز چهارشنبه ضعیف بود. تغییرات منفی شاخص‌های سهامی در معاملات هفته گذشته نشان می‌دهد که سطح حمایتی ۲ میلیون واحدی از قدرت بالایی برخوردار است که در برابر ریزش شاخص‌ها از خود مقاومت نشان داده. شرایط پیش‌ رو معاملات سهام با مرز حساس ۲ میلیون واحدی شاخص کل مواجه است و روند آتی شاخص کل می‌تواند شرایط میان مدت بازار سهام را تغییر دهد.

روز چهارشنبه، شاخص کل و هم‌وزن فرابورس ایران عملکرد معکوس شاخص‌های اصلی بازار بورس را به ثبت رساندند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن در بازار بورس تهران بیانگر عملکرد بهتر شاخص کل بود؛ درحالی که شاخص کل هم‌وزن در بازار فرابورس ایران بازدهی بیشتری به نسبت شاخص کل داشت. روز معاملاتی اخیر شاخص‌های اصلی فرابورس ایران تماماً سبز پوش بودند. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار دوم با کمتر ۱ صدم درصد رشد به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص کل هم‌وزن با ۲۹ صدم درصد افت تراز تعلق گرفت.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت  سیمان با ۲۶.۱ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت تولید محصولات کامپیوتری الکترونیکی و نوری با ۱۷.۳ میلیارد تومان و صنعت ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۶ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با ۶۶.۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت محصولات شیمیایی با ۳۷.۵ میلیارد تومان و صنعت فرآورده‌های نفتی با ۳۰ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی ۳۰ روز اخیر

بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد خروج پول حقیقی از سهام که به سومین روز پیاپی خود رسیده بود مواجه شد. ارزش معاملات خرد نیز که در هفته سوم مهرماه تراز ۵ همتی را تجربه کرده بود و در انتهای هفته قبل به سطح ۴ همتی بازگشت؛ در روز ابتدایی این هفته در سطح ۳ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومانی قرار گرفت. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با ۳.۴ درصد ریزش به نسبت هفته قبل تا سطح ۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومانی کوتاه آمد که کمتر از سطح ۸ هفته قبل از آن بوده است. برآیند جریان پول حقیقی در هفته دوم مهر ماه منفی ۷۶۸ میلیارد تومان بود و در هفته سوم مهر تا منفی ۲ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان افزایش داشت.

این معیار در آخرین هفته مهرماه به منفی هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید و اولین هفته آبان ماه را با خروج هزار و ۲۶۴ میلیارد تومانی پشت سر گذاشت. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل دو میلیون و ۲۳ هزار و ۵۴۶ واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح ۲ میلیون و ۲ هزار و ۷۳ واحدی ریزش داشت و بازدهی منفی ۱.۰۶ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران در این هفته کمتر از شاخص کل ریزش تراز داشت و از تراز ۶۸۲ هزار و ۲۶ واحدی تا تراز ۶۷۶ هزار و ۷۲۷ واحدی کوتاه آمد و ۷۸ صدم درصد افت تراز کرد.

ارزش صف‌های خرید سهام از انتهای هفته چهارم مهرماه افت داشت و در هفته گذشته تا کمتر از ۵۰ میلیارد تومان پیش رفت. روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید سهام افزایش ۱۵۷ درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش ۳۲ درصد ریزش کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های فروش به ۳۴۷ میلیارد تومان نزول کرد و ارزش صف‌های خرید تا ۱۲۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از ۱۹.۷ میلیون تومان روز سه‌شنبه تا ۲۰.۷ میلیون تومان افزایش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی کاهش یافت و از ۳۱.۴ میلیون تومان روز سه‌شنبه به ۲۴.۷ میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند ولی از شدت این شکاف کاسته شده است.

پیش‌بینی بورس شنبه

با توجه به روند معاملات روزهای اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبرهای اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز شنبه همچنان در تداوم رکود معاملاتی روزهای گذشته که تا سطح ۳ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومانی نیز افت داشته است خواهد بود. تحرکات جریان پول حقیقی در صنایع  سیمان و محصولات کامپیوتری بورس تهران، ضعف شاخص‌های سهامی برای صعود با رکود چیره بر معاملات، رشد چشم‌انداز بازارهای موازی همچون طلا و ارز بازار آزاد و رشد قیمت اونس و نفت در بازارهای جهانی و برخوردهای پیاپی شاخص کل با سطح حمایتی دو میلیون واحدی در روزهای گذشته از سیگنال‌های مهم بازار سهام امروز به شمار می‌رود.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۳ تا ۵ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز ضعیف شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت تداوم خواهد داشت. صفوف خرید سهام افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح ۲۱ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۴ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً افت تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمال شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن فرابورس افزایش یابد.

کد خبر 35458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =