پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۵ آبان

بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در روزهای اخیر حکایت از فروکش‌کردن هیجانات ارزی معامله‌گران دلار دارد. عده‌ای از معامله‌گران باور دارند که دلار در روزهای اخیر به یک نقطه تعادل رسیده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، نرخ دلار که در روزهای پایانی هفته قبل تحت‌تأثیر اخبار جنگ حماس و اسرائیل آرایش صعودی به خود گرفته بود در روزهای اخیر با از بین‌ رفتن ریسک‌های سیاسی دچار افت قیمت‌های چشمگیر شد.

قیمت دلار در تهران روز گذشته در شروع معاملات نقدی با ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر دیروز در حدود ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. اما در نیمه دوم روز قیمت دلار در تهران در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد که نسبت به دیروز نوسان افزایشی تقریباً ۲۰۰ تومانی را نشان می‌دهد.

البته طبق ادعای معامله‌گران در معاملات پشت خطی یکشنبه‌ شب نرخ دلار ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان شد که نسبت به معاملات نقدی پایین‌تر بود.

همچنین قیمت دلار هرات در ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت ولی نتوانست از این مرز عبور کند. بازار ارز هرات در نهایت در ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شد. قیمت هرات در پشت خط از نرخ بسته شده هم پایین‌تر رفت و در حوالی ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان در معامله بود.

عده‌ای از معامله‌گران باور دارند که دلار در روزهای اخیر به یک نقطه تعادل رسیده است. این دسته از معامله‌گران می‌گفتند به نظر می‌رسد در شرایط تعادل، در روز جاری نوسان شدیدی در بازار رخ ندهد. به باور این دسته دلار برای اینکه نوسان قابل‌ملاحظه‌ای را ثبت کند یا باید بالای مرز ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد یا اینکه مرز ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست دهد.

در روز شنبه روزنامه اعتماد یک پیش‌بینی از قیمت دلار داشت که در آن گفته بود که یک کارشناس برای قیمت دلار پیش‌بینی ۷۵ هزارتومانی کرده است. چنین تحلیل‌هایی همیشه در بازار وجود داشته و معامله‌گران به آن‌ها بیشتر به چشم جو نگاه می‌کنند چرا که دلیل خاصی در تحلیل نیست و از زمان هم صحبت نشده است. اما آن چیزی که در معاملات یکشنبه قابل‌توجه معامله‌گران بود اظهارات روزنامه کیهان در این باره بود. روزنامه کیهان گفته چرا دستگاه امنیتی رسانه‌هایی که به نرخ‌سازی و انتشار سیگنال‌های قیمتی در بازار ارز اقدام می‌کنند برخورد نمی‌کنند.

معامله‌گران می‌گفتند اولاً اینکه برخورد امنیتی، جو روانی بازار را به هم می‌ریزد. ثانیاً اینکه روزنامه کیهان آدرس غلط درمورد گرانی دلار می‌دهد. در واقع آن چیزی که باعث گران‌شدن دلار می‌شود کسری بودجه و رشد نقدینگی است.

تحلیل‌گران فنی معتقدند تا حمایت‌ها در بازار حفظ شوند قیمت‌ها فعلاً در همین محدوده به‌صورت رنج نوسان خواهند داد تا خبر جدید به بازار برسد.

کد خبر 35927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =