قیمت سکه در کانال ۲۹ میلیونی لنگر انداخت

به گفته یک فعال بازار طلا قیمت طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده است و احتمال دارد این روند ادامه دار باشد.

به گزارش بیداربورس بازار طلا به ثبات رسید این وضعیتی است که بازار در روزهای اخیر تجربه می‌کند و دیگر خبری از نوسان افزایشی یا کاهشی چشمگیر در قیمت طلا و سکه وجود ندارد.

با توقف حرکت ناگهانی قیمت انس جهانی که قیمت این فلز را به سطح بالای ۲۰۰۰ دلار رساند و آرامش بازار ارز، قیمت طلا و سکه نیز آرام گرفت. محمدکشتی آرای فعال بازار طلا در رابطه با آخرین وضعیت بازار سکه و طلا می گوید: این هفته قیمت انس جهانی تغییر خاصی نداشته است؛ قیمت انس از ۱۹۹۰ دلار روز پنجشنبه تا به امروز فقط ۴ تا ۵ دلار کاهش یافته و قیمت ارز نیز تغییری نکرده است بنابراین شاهد ثبات قیمت ها در بازار سکه و طلا بودیم.

وی اضافه می کند: قیمت ها نوسان زیادی نداشت حتی کمی هم کاهشی بود حباب سکه نیز افت داشت، در مجموع بازار باثبات است و قیمت ها در یک هفته اخیر در یک سطح مانده است.

با ثبات قیمت انس جهانی و نرخ ارز کارشناسان بازار طلا معتقدند در شرایط کنونی احتمال تغییر چشمگیر قیمت ها وجود ندارد، پیش بینی که کشتی آرای هم با آن موافق است این فعال بازار طلا درباره آینده بازار می‌گوید: باتوجه به شرایط موجود قیمت ها احتمال دارد در سطوح کنونی باقی بماند.

کشتی آرای درباره دلایل صعود ناگهانی قیمت انس جهانی در هفته گذشته نیز اظهار می کند: تحولات خاورمیانه  باعث ایجاد هیجانی شد که قیمت انس جهانی به ۲۰۰۶ دلار برسد با ثبات این شرایط سیاسی و اقتصادی، قیمت انس به حالت اولیه خود بازگشته است.

نگاهی به آخرین قیمت ها در بازار سکه و طلا نشان می دهد که مثقال طلا زیر ۱۱ میلیون تومان مانده است، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در هفته تغییر آنچنانی نداشته است و سکه نیز در محدود بالای ۲۹ میلیون تومان در نوسان است، کشتی آرای نیز این وضعیت ثبات را تایید می کند و درباره آخرین قیمت طلا و سکه در بازار می گوید: در آخرین نرخ روز گذشته قیمت انس به ۱۹۸۸ دلار رسید، قیمت سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۵ میلیون ۷۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان رسید.

برخلاف آنچه برخی از کارشناسان و فعالان بازار طلا اعلام می کنند که تقاضا در یک ماه اخیر کاهشی بوده است کشتی آرای معتقد است تغییری در تقاضا اتفاق نیفتاد وی می گوید: عرضه و تقاضا در بازار متعادل است بازار روال عادی دارد و در هفته های اخیر تقاضا بدون تغییر بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 35954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =