پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۶ آبان

تحلیل‌گران فنی معتقدند تا زمانی که قیمت دلار از ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان عبور نکند فکر صعود نیست و تا زمانی که زیر مرز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نرود در دامنه فعلی نوسان خواهد داد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، روز دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه روند نرخ دلار آزاد در بازار تهران کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات نقدی روز یکشنبه در رقم ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشیده بود، فعالیت خود در صبح روز گذشته را در حوالی رقم ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز کرد. با عبور بازار از ساعات میانی خود نرخ این ارز کاهش ۱۰۰ تومانی دیگری را نیز تجربه کرد؛ اما در معاملات نقدی عصر دیروز با ۵۱ هزار و ۳۰۰ تا ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان به فعالیت خود خاتمه داد.

در پشت خط دوشنبه‌شب هم کمتر کسی حاضر بود دست به خریدوفروش دلار بزند و اسکناس آمریکایی در مقایسه با روز دوشنبه تقریباً رنج بود و با ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان بسته شد.

قیمت دلار هرات در روز دوشنبه ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان شروع به کار کرد ولی نتوانست تثبیت بدهد و با کاهش این کانال را از دست داد. کف قیمت هرات در روز دوشنبه ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان بود که این برای دومین بار در این هفته است که قیمت تا این سطح عقب‌نشینی می‌کند. در نهایت قیمت دلار هرات در حوالی ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد.

در معاملات پشت خطی دوشنبه‌شب هم قیمت دلار در هرات نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد و در حدود ۵۱ هزار و ۱۳۰ تومان به فروش رسید.

قیمت درهم در ۱۴ هزار و ۶۰ تومان آغاز به کار کرد و تا ۱۴ هزار و ۱۰ تومان هم پایین آمد و در ۱۴ هزار و ۳۰ تومان بسته شد.

روز گذشته سفر نخست‌وزیر عراق به تهران پس از دیدارش با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا موردتوجه معامله‌گران دلار قرار گرفت. بازار این دیدار را مهم می‌دانست و مدعی بود که حتماً حامل پیام مهمی بوده است. بااین‌حال شب گذشته ایرنا، خبرگزاری دولت نوشت شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که نام او را بیان نکرده گفته که واشنگتن ارسال پیام به ایران را مبنی بر اینکه به دنبال آتش‌بس در غزه است رد کرده است.

تحلیل‌گران فنی معتقدند بازار سخت بالا می‌آید چرا که وضعیت بلوکه باعث شده تا متقاضی در بازار نباشد و بیشتر فروشنده باشند. آن‌ها می‌گویند تا فاند جدید خبری به بازار نرسد  قیمت‌ها در سطوح فعلی رنج خواهد بود. به عقیده تکنیکال کاران چند عدد حمایتی در بازار مهم هستند. در بازار درهم تا زمانی که قیمت بالای ۱۴ هزار تومان باشد قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان خواهد بود.  از سوی دیگر تا زمانی که قیمت دلار از ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان عبور نکند فکر صعود نیست و تا زمانی که زیر مرز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نرود در دامنه فعلی نوسان خواهد داد.

کد خبر 35972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =