امکان مبادله کالاها در بورس کالا با واحد پولی ایران و تاتارستان

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری تاتارستان و هیات اقتصادی این منطقه از تاکید وزیر اقتصاد مبنی بر خرید و تبادل کالا از طریق بورس کالای ایران خبر داد و گفت: تسویه مالی این مراودات نیز می‌تواند از طریق میربیزنس بانک با واحد پولی دو کشور صورت گیرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از تسنیم، محمدجواد شریف‌زاده در نشست مشترک با شاگیاخمتوو که معاون، مشاور و مدیرکل دفتر وزیر اقتصاد و مدیران ارشد گروه خودروسازی کاماز جمهوری تاتارستان نیز در این نشست حضور داشتند، ضمن خوشامدگویی به این هیات اقتصادی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و همچنین وزیر صنعت، به اقدامات صورت گرفته پس از سفر هیات اقتصادی ایران به کازان روسیه اشاره کرد و اظهار کرد: اراده ما برای توسعه روابط با روسیه جدی بوده و افتتاح ساختمان جدید شعبه میربیزنس بانک در شهر کازان واقع در جمهوری تاتارستان روسیه هم مبین همین اراده قوی است.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد از تاکید وزیر اقتصاد مبنی بر خرید و تبادل کالا از طریق بورس کالای ایران خبر داد و افزود: تسویه مالی این مراودات نیز می‌تواند از طریق میربیزنس بانک با واحد پولی دو کشور صورت گیرد.

وی خطاب به معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری تاتارستان ادامه داد: ما و شما به عنوان بخش دولتی موظف به حمایت از بخش خصوصی بوده بنابراین به توسعه همکاری ها دو کشور و رسیدن به مدل برد- برد بسیار خوشبین هستیم.

شاگیاخمتوو معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری تاتارستان هم در این دیدار گفت: تاتارستان یکی از بخش های مهم اقتصادی روسیه است و گردش مالی آن به ۶۵ میلیون دلار می رسد.

وی از تمایل پوتین رییس جمهوری روسیه برای افزایش تعاملات با کشورهای جهان اسلام خبر داد و اظهار کرد: چندی پیش نیز نشست جهان اسلام را در تاتارستان برگزار کردیم.

شاگیاخمتوو با اشاره به بازدید از شرکت های ایران خودرو و سایپا ادامه داد: بسیار قابل توجه بود که هر دو شرکت تقریبا ۱۰۰ درصد محصولات خود را بومی سازی کرده اند و امروز ما به دنبال آن هستیم تا خودروسازی ما و ایران به یک هدف مشترک دست یابد و خودروسازی مشترک ایران و روسیه را با حضور ایران خودرو و سایپا راه بیاندازیم.

کد خبر 35997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =