پیش‌بینی تعادل بورس و احتمال عبور دلار نیمایی دوم از ۳۸.۵ هزار تومان

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به احتمال عبور دلار نیمایی دوم از ۳۸.۵ هزار تومان، پیش بینی کرد شرایط بورس در هفته جاری متعادل باشد.

به گزارش بیداربورس، احمد اشتیاقی با اشاره به احتمال عبور نرخ دلار نیمایی دوم از ۳۸.۵ هزار تومان و با انتشار مطلبی با عنوان "روند تعادلی در انتظار بورس" در دنیای اقتصاد، اعلام کرد: هفته گذشته برای بازار سرمایه سبزپوش بود و رکورد مطلوبی به ثبت رسید.

ارزش معاملات هم رشد مناسبی داشت. به طوری که سه‌شنبه ارزش معاملات خرد به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و شاخص بورس توانست از سد ۲ میلیون واحدی به‌سلامت عبور کند و حتی ۵۰ هزار واحد فراتر از این سطح برود. با شرایط موجود، ارزندگی سهام گوناگون همچنان مورد توجه بسیاری از سهامداران قرار دارد.

چنین به نظر می‌آید که در مقطع کنونی دلار نیمایی دوم چندان نمی‌تواند در قیمت ۳۸.۵ هزار تومان تثبیت شود و باید رفته‌ رفته اجازه عبور از ۴۰ هزار تومان داده شود. بانک مرکزی می‌تواند به‌تدریج تخصیص ارز نیمایی دوم را به سوی سامانه جامع تجارت سوق دهد. از طرفی انتشار گزارش‌های ماهانه و ۹ ماهه ، می‌تواند انگیزه مناسبی برای رشد مجدد قیمت سهام گوناگون باشد.

با توجه به چنین مواردی، پیش‌بینی می شود بورس هفته جاری در شرایط تعادلی مورد معامله قرار گیرد تا زمانی که عوامل بروز افزایش نرخ نیمایی دوم مخابره شود. مادامی که این اتفاق نیفتد شاخص تمایل چندانی به افزایش ارتفاع ندارد. بخشی از صندوق‌های بازنشستگی کماکان در روندهای افزایشی، عرضه‌های عجیب‌ و غریب داشته و سد محکمی برای رشد بی‌دردسر ایجاد می‌کنند.

با توجه شرایط تورمی، بازار باید از میانگین بالاتر قرار گیرد. باید منتظر ماند و دید بازار در روزهای آینده چه واکنشی به سطوح حمایتی و مقاومتی نشان خواهد داد و در پایان هفته آینده در چه ارتفاعی جای خواهد گرفت.

کد خبر 36091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =