پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۱ آبان

قیمت سکه امامی روز گذشته تحت‌تأثیر قیمت طلای جهانی ارزان شد. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه در دومین روز هفته را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، در شرایطی که بیش از یک ماه از جنگ حماس و اسرائیل در نوار غزه می‌گذرد برخی از فعالان بازار ارز و سکه در تهران معتقدند که اثرگذاری این تنش جنگی بر روی معاملات قیمت دلار و قیمت سکه تا حدودی کم‌رنگ شده و خبری از معاملات هیجانی در بازار نیست. در همین راستا قیمت سکه امامی چند روزی است که بر روی پله اول کانال ۲۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

روز گذشته سکه بازان در خبر سخنرانی سید حسن نصرالله و دومی نتیجه سفر رئیسی به ریاض را زیر نظر گرفت. بنا بر گفته برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی در روز شنبه صحبت‌های نصرالله سیگنال خاصی برای بازار نداشت و باتوجه‌به این موضوع که قبل از سخنرانی قیمت سکه امامی رشد معناداری را ثبت نکرده بود بعد از سخنرانی هم نوسان افزایشی یا کاهشی قابل‌توجهی را ثبت نکرد.

آن طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد در اولین روز هفته جاری قیمت سکه امامی تحت‌تأثیر کاهش قیمت طلای جهانی در حدود ۵۰ هزار تومان ارزان شد و بر روی ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

از سوی دیگر قیمت طلای آب‌شده هم مثل سکه افت‌وخیز معناداری را ثبت نکرد و در حوالی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در معامله شد. معامله‌گران می‌گفتند حمایت و مقاومت‌ها به هم نزدیک شدند و این نتیجه رنج زدن بازار در یک ناحیه خاص است. در واقع از نگاه آن‌ها بازار در این نواحی دچار فشردگی زیادی شده است.

فنی کارها معتقدند که در حال حاضر طلای آب شده حمایت خط کیو جنسن در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را ازدست‌داده و در کانال ده میلیون و ۴۰۰ هزارتومانی جای گرفته است. به عقیده آنها در محدوده ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان که با سقف ابر کومو همپوشانی دارد حمایت طلای آب شده در صورت ادامه روند نزولی است، محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز مقاومت طلای آب شده است.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز یکشنبه ۲۱ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

کد خبر 36114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =