برنامه های وزارت نیرو برای تامین برق زمستانی با افزایش ۹ درصدی مخازن

مدیر عامل شرکت برق اعلام کرد: تأمین سوخت نیروگاه‌های حرارتی در حال انجام بوده و مخازن نیروگاهی ۹ درصد بیش از سال گذشته تکمیل هستند.

به گزارش بیداربورس، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در زمستان مصرف برق کاهش می یابد به مهر، اعلام کرد: وزارت نیرو ۲۰ برنامه برای تأمین برق زمستان به صورت پایدار تنظیم کرده و ضمن آنکه مصرف برق در زمستان نسبت به تابستان کاهش چشمگیری دارد و فعلا" حدود ۳۲ هزار مگاوات از اوج بار کاسته شده و از ۷۳.۵ هزار مگاوات تابستان به ۴۲ هزار مگاوات رسیده است.

تأمین سوخت نیروگاه‌های حرارتی هم درحال انجام بوده و تکمیل مخازن نیروگاهی نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته و امید است ادامه یابد تا مشکلی در زمستان نباشد.

بازدهی نیروگاه‌های حرارتی در دوره فصل سرد افزایش قابل ملاحظه‌ای و حتی بیش از ۴۰ درصد دارد  که از متوسط سالانه بازدهی نیروگاه بیشتر است.

نیروگاه‌هایی که در چند سال اخیر ساخته شدند عمدتاً ترکیبی با بازدهی بیش از ۵۵ درصد هستند. ۱۰۹۰ مگاوات ظرفیت منصوب نیروگاه تجدید پذیر بوده و بر اساس برنامه‌ باید طی یکسال پیش رو ظرفیت ۵۴۰۰ مگاوات افزوده شود. در این میان مقدمات ۶۹۰۰ مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر فراهم شده است.

کد خبر 36137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =