۲۷ دستگاه ماینر غیر مجاز در روستای بیت واوی اهواز کشف شد

مدیر امور برق منطقه چهار برق اهواز گفت: تعداد ۲۷دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز بوسیله نیروی انتظامی در روستای بیت واوی کشف و ضبط شد.

به گزارش بیداربورس، بهزاد شافعی زاده مدیر امور برق منطقه چهار اهواز ، گفت: طی عملیاتی که با حضور نیروی انتظامی و دستور مقام قضایی صورت گرفت تعداد ۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز در روستای بیت واوی واقع در مسیر بخش اسماعیلیه کشف و ضبط شد.

او افزود: گسترش استفاده غیر مجاز از رمز ارزها به عنوان یک وسیله پر مصرف، باعث بروز نوسان شدید ولتاژ برق و در نتیجه آسیب بیشتر به تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی شهروندان می‌شوند که برای مقابله با آن همچون همیشه نیازمند همکاری بیشتر نیروی محترم انتظامی و گزارشات مردمی داریم که این مهم باعث تسریع در پیشگیری از بروز اشکال روی شبکه و استمرار خدمت رسانی خواهد شد.

شافعی زاده در ادامه با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته گزارشات متعددی از سوی شهروندان مسئولیت پذیر به ما داده شده که در حال اخذ احکام قضایی هستیم، بیان داشت: دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می‌شوند.

مدیر امور برق منطقه چهار اهواز در خصوص قیمت تمام شده برق تصریح کرد: میانگین قیمت تمام شده برق در نیروگاه‌های گازی، سیکل ترکیبی، بخار و برق آبی حدود یک هزار و۵۰۰ تومان بابت هر کیلووات ساعت با معیار دلار ۲۵ هزارتومان و معیار قیمت گاز مصرفی نیروگاه ها، به میزان ۲۰ سنت بابت هر متر، درخصوص مصرف برق ماینرهای استخراج رمز ارز و کسب در آمده با معیار دلار باید محاسبه شود، ولی استفاده کنندگان از رمز ارز، از برق یارانه‌ای تعیین شده جهت منطقه گرم یک که برای رفاه و آسایش شهروندان در نظر گرفته شد با قیمت ۲۵ تومان بابت هر کیلووات ساعت سواستفاده می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: هدف از جمع آوری رمز ارزهای غیرمجاز، استمرار خدمات رسانی با سطح ولتاژ مطلوب در جهت جلب مشارکت شهروندان است طبق جدول مقایسه‌ای برخی درهای روستایی مربوط به حاشیه اهواز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال  ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.  

کد خبر 3627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =