پذیره‌نویسی ۹.۱ میلیارد سهم صبا فولاد خلیج فارس از امروز آغاز شد

پذیره‌نویسی ۹.۱ میلیارد سهم شرکت صبا فولاد خلیج فارس از امروز به روش سلب حق تقدم در فرابورس آغاز و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.

به گزارش بیداربورس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس طبق مصوبه ۵ مهر مجمع فوق‌العاده در نظر دارد سرمایه فعلی را با سلب حق تقدم خرید سهام از سهامداران فعلی و صدور سهام جدید از ۵۵۰ میلیارد به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه این شرکت با هدف تامین بخشی از مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت سالانه ۱.۷۶ میلیون تن بریکت گرم انجام خواهد شد. بدین ترتیب پذیره‌نویسی ۹ میلیارد و ۱۹۶ میلیون سهم این شرکت به قیمت ۴۸۳۹ ریال هر سهم از امروز تا ۱۳ آذر انجام خواهد شد.

کارگزاری صبا جهاد به عنوان عامل و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری متعهد پذیره‌نویسی بوده و این صندوق تعهد داده در ۵ روز پایانی مدت پذیره‌نویسی نسبت به خرید کل سهام باقی‌مانده اقدام کند. میزان سهام قابل خریداری از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی حداقل و حداکثر یک و ۹.۱۹۶ میلیارد سهم در نظر گرفته شده است.

عرضه اولیه دو درصد از سهام صبا فولاد خلیج فارس ۲۸ تیر با روش ترکیبی انجام و هر سهم دهمین شرکت جدید ۳۵۹۰ تومان معامله شد.

کد خبر 36480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =