خاموشی‌ها ربطی به تولید رمز ارزها ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برخلاف اعلام مدیران وزات نیرو، مدعی شد خاموشی‌ها ربطی به تولید رمز ارزها ندارد!

به گزارش بیداربورس، محمدرضا پورابراهیمی برخلاف اعلام مدیران وزات نیرو و با اشاره به اینکه استخراج بیت کوین دلیل خاموشی ها نبوده، درباره میزان مصرف انرژی رمزارزها به خانه ملت گفت: طبق اعلام وزارت صنعت و بانک مرکزی، دو گروه از تولیدکنندگان مجاز و غیرمجاز رمزارزها در مجموع ۶۰۰ مگاوات برق مصرف می کنند.

وی افزود: فعالیت تولیدکنندگان غیرمجاز خلاف قانون است و باید با رصد از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود. پیشنهاد می شود این مجموعه‌ها امکان ایجاد نیروگاه‌های فسیلی و تجدیدپذیر را فراهم کنند تا دغدغه وزارت نیرو برای مواجه شدن با کسری برق با گذشت زمان برطرف شود. این امکان وجود دارد تمام برق مصرفی مورد نیاز مزارع استخراج رمزارز از طریق انرژی که به واسطه ایجاد نیروگاه در مجموعه آن‌ها تولید می‌شود، تامین شود.

براساس این گزارش، در حالی وزارت نیرو بعد از خاموشی‌های گسترده اخیر، خواهان ورود وزارت اطلاعات، وزارت کشور و پلیس امنیت اقتصادی شده که به گفته محمد حسن متولی زاده مدیرعامل توانیر استفاده از انرژی برای استخراج رمزارزها، چندین برابر شده و به حدود دو هزار مگاوات برق رسیده که معادل مصرف دو میلیون خانوار یا معادل بیش از مصرف هفت استان و یا معادل ۳۰ درصد مصرف تهران است.

کد خبر 3677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =