آیین‌نامه واردات خودرو در یک سال هم نهایی نشد !

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عدم تحقق وعده وزارت صنعت در واردات خودروهای اقتصادی،گفت: آیین‌نامه اجرایی دو ساعته با وجود گذشت یک سال، هنوز نهایی نشده است!

به گزارش بیداربورس، عزت‌الله اکبری تالارپشتی با اشاره به تعلل وزارت صنعت در عمل به وعده‌ مبنی بر تعدیل بازار خودرو از طریق واردات خودرو به ایلنا، گفت: اعلام واردات خودرو توسط وزارت صنعت، حرف اشتباهی است. زیرا وزارتخانه نمی‌تواند همزمان اقدام به واردات خودرو و سیاست گذاری کند.

وی افزود: واردات خودرو اقتصادی به دست دولت این معنی را می‌دهد که دولت قصد دخالت در بازار خودرو را دارد و باید کاری برای منافع مردم انجام و هزینه‌  احتمالی را هم بپذیرد اما وعده واردات خودروهای اقتصادی و تعیین آیین‌نامه را با وجود گذشت یک سال از مصوبه مجلس اجرایی نکرد. آن هم آیین‌نامه ایی تنها دو ساعت زمان می‌برد!

تالارپشتی ادامه داد: اقدامات به موقع موجب بهبود بازار خودرو و رضایت عمومی از عملکرد وزارت خواهد شد اما معلوم نیست که چرا اقدامی نمی شود؟ در این میان برخی مسئولان دولتی خواهان عدم واردات خودرو تجملی هستند ولی مجلس با این ایده مخالفت و تصریح کرده کار دولت وضع تعرفه و قوانین تجارت است و هر کس توان خرید خودرو بهتر را دارد و می‌تواند تعرفه واردات را هم پرداخت کند.

کد خبر 36775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =