فعالیت کارخانه‌های آسیا رو به افول!

بررسی‌ها در روز جمعه (اول دسامبر) نشان داد که فعالیت کارخانه‌های آسیا در ماه نوامبر به دلیل کاهش تقاضای جهانی ضعیف باقی خواهد ماند و با نشانه‌های متفاوتی در مورد قدرت اقتصاد چین، چشم‌انداز بهبود شکننده منطقه را مختل می‌کند.

به گزارش بیداربورس، شاخص مدیران خرید چین به طور غیرمنتظره‌ای از ۴۹.۵ در ماه اکتبر به ۵۰.۷ در ماه نوامبر افزایش یافت که از پیش‌بینی‌های تحلیلگران پیشی گرفت. این قرائت یک روز پس از یک نظرسنجی رسمی انجام شد که نشان دهنده انقباض در فعالیت تولیدکنندگان و غیرتولیدکننده‌ها بود که نشان‌دهنده عمیق شدن مشکلات در دومین اقتصاد بزرگ جهان بود.

بازار داخلی نمی‌تواند ضررهای اروپا و آمریکا را جبران کند. دان وانگ، اقتصاددان ارشد در هانگ سنگ بانک چین گفت: داده‌ها نشان می‌دهد که کارخانه‌ها کمتر تولید و افراد کمتری استخدام می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ژاپن، کره جنوبی و تایوان متکی به صادرات، با رکود فعالیت‌های تولیدی‌شان در ماه نوامبر، بار عمده تقاضای ضعیف جهانی را متحمل شدند. تورو نیشیهاما، اقتصاددان ارشد بازارهای نوظهور در موسسه تحقیقاتی دای ایچی لایف گفت: به سختی می‌توان انتظار بهبودی در آسیا را داشت. صادرات احتمالاً به پایین‌ترین سطح خود رسیده و اقتصاد جهانی فاقد یک محرک کلیدی رشد است.

شاخص نهایی مدیران خرید ژاپن از ۴۸.۷ در ماه اکتبر به ۴۸.۳ در نوامبر کاهش یافت و با سریع‌ترین سرعت در ۹ ماه اخیر کاهش یافت. شاخص مدیران خرید کره جنوبی در نوامبر به ۵۰ رسید که نسبت به ماه اکتبر که ۴۹.۸ بود، اندکی افزایش داشت.  بررسی‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی در تایوان، ویتنام و مالزی نیز کاهش یافته است اما در هند، اندونزی و فیلیپین گسترش یافته است.

اقتصاد چین در سال جاری برای بهبودی قوی پس از همه‌گیری تلاش کرده است. در حالی که اقتصادهای ایالات‌متحده و اروپا با احساس فشار ناشی از افزایش تهاجمی نرخ بهره در گذشته مواجه شده‌اند و به چشم‌انداز جهانی تاریک‌تر می‌افزاید.

طبق گزارش رویترز، نیشیهاما گفت: ضعف در بخش خدمات چین نگران‌کننده است، زیرا نشان می‌دهد تقاضا حتی با افزایش عرضه در حال کاهش است.

کد خبر 36908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =