۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
مروری بر عملکرد نماد "رمپنا"

مپنا شرکتی بزرگ با خدمات گسترده در زمینه فنی و مهندسی است که در سه حوزه اصلی برق، نفت‌وگاز و حمل‌ونقل ریلی به طور گسترده فعالیت دارد و این شرکت با توجه به در آمد مطلوب سالانه و رشد قابل توجه سود خالص زیر مجموعه های مهم، در این شرایط تحریمی کم ریسک تلقی می‌شود.

به گزارش بیداربورس، مپنا با ارزش بازار ۷۵۱ هزار میلیارد ریال و قیمت روز تابلوی معاملات مپنا ۱۲۵۲۰ ریال می باشد و  از نیمه آبان روند اصلاح سهم تمام شده و با توجه به وضعیت مطلوب بنیادی سهم و شنیده های قطعیت افزایش سرمایه مطلوباز محل سود انباشته، پتانسیل های سودسازی زیرمجموعه ها ، تهاتر مالیاتی و طرح های توسعه پی در پی، در کنار افزایش ظرفیت نیروگاه های زیرمجموعه و امید به دریافت مطالبات که چیزی حدود ۱۳۰ همت است،توجه خریداران را به خود جلب کرده است. بخشی از مطالبات بابت ساخت نیروگاه الرمیله عراق است که ۱۰ میلیارد دلار مطالبات ایران از عراققرار است بزودی پرداخت شود.

یکی از دلایل مهم به روز رسانی این تحلیل، خبر تجدید ارزیابی هلدینگ هاست. با تاکید سازمان بورس هلدینگ ها و شرکت های بزرگ در مسیرتجدید ارزیابی  دارایی ها قرار میگیرند که شامل رمپنا نیز می شود. در این گزارش با معرفی و مروری مجدد بر نماد رمپنا تحلیل تکنیکال سهم را به روز رسانی می کنیم. 

**معرفی:

گروه مپنا از آغاز تأسیس در سال ۱۳۷۱، اجرای نزدیک به یکصد اَبَر پروژه به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد یورو را در کارنامه خود ثبت نموده است. علاوه بر آن، ۶۰ محصول گوناگون و ۸۵ نوع خدمات مختلف را به مشتریان خود عرضه می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان مواردی را برشمرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

به طور کلی (طرح های سیکل ترکیبی) محصول استراتژیک شرکت رمپنا می باشد.  بیش از ۵۰ شرکت فرعی و  وابسته در سبد سرمایه گذاری مپنا وجود دارد که در بخش های مختلف طبقه بندی می گردند.

گروه مپنا به عنوان یک شرکت تولیدی، صنعتی و بازرگانی بین‌المللی به همراه بیش از ۴۰ شرکت زیرمجموعه خود، در زمینه طراحی و احداث نیروگاه‌های حرارتی (بخار، گازی و سیکل ترکیبی) و همچنین اجرای پروژه‌های نفت و گاز و حمل و نقل ریلی و نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خصوصی در این صنایع به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (EPC) و سرمایه‌گذاری خصوصی(IPP) در سطح بازار ایران و منطقه فعالیت می‌کند. شرکت در بخش تولید تجهیزات خود، موارد زیر را تولید می‌کند:

توربین، ژنراتور، سیستم های برق و کنترل نیروگاه

آب شیرین کن

نیروگاه موبایل

بویلرهای پکیج و صنعتی

توربین صنعتی و توربوکمپرسور، ژنراتور صنعتی، آلترناتور

توربین های بادی

مخازن تحت فشار (سایز باال)

بویلر HRSG

راه حل های دیجیتال مبتنی بر تحلیل داده های کالنولی 

**سهامداران عمده رمپنا به شرح زیر است:

شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا ۴۸%

شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا ۱۱%

شرکت بانک پاسارگاد ۵.۵%

شرکت سرمایه گذاری استان تهران ۲%

**گزارش کدال شرکت و اخبار زیرمجموعه ها:

رمپنا سال مالی ۱۴۰۳.۰۱.۳۱ را دارد و با سرمایه ثبت شده ۶۰۰۰۰۰۰۰میلیون ریال ، سود خالص ۶ ماهه ۳۷۹۸۲ میلیارد ریال  بوده که نسبت به ۶ ماهه مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد افزایش داشته است.تحقق ۶۳۳ ریال به ازای هر سهم.

سود انباشته شرکت نیز ۱۴۷۵۵۰ میلیارد ریال است که ۱۳ درصد رشد را نشان میدهد. 

رمپنا در مهر ۲۲۳۰۸ میلیارد ریال در آمد داشت ولی آبان ماه  ۴۸۳۵ میلیارد ریال در آمد ثبت نموده است و افت ۶۷ درصدی نسبت به متوسط درآمد ۶ ماه گذشته داشته است.۷ ماهه به عدد ۹۴۴۳۴ میلیارد ریال رسید. 

رمپنا را باید تلفیقی و همراه با زیر مجموعه ها  مورد بررسی قرار داد .سود ۶ ماهه دوم به دلیل وصول سود شرکتهای تابعه بیش از ۵۰ درصد سود محقق شده در ۶ ماهه اول است. سودسازی بالای وکمپنا و المهدی و واگن سازی و وصول مطالبات برق از عراق و سنکرون شدن واحدهاینیروگاهی و تهاتر بخشی از طلبها با مالیات و شرکتهای در شرف واگذاری روی درآمد شرکت مادر اثر ویژه ای دارد . مساعدت دولت در تسویهمطالبات مپنا اگر محقق شود وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

تولید برق گناوه رمپنا در ۶ ماهه به سود ۲۱۵۰ میلیارد ریالی رسیده است. 

تولید برق پرند مپنا ۶ ماهه به سود ۲۹۴۶ میلیارد ریالی رسید.

به تازگی طی افشایی که در کدال صورت گرفته، قرارداد تولید ۳۰۰ دستگاه واگن باری توسط واگن پارس مپنا برای شرکت حمل و نقل چند وجهی و ۶۷۰ دستگاه سامانه ترمز برای شرکت فناوری ریلی به ارزش ۱۴ هزار میلیارد ریال با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش به امضا رسید ه است. واگن سازی پارس رمپنا هم که ضمن تامین نیاز داخل موفق به صادرات انواع واگن باری ، مسافری و بوژی به کشورهای کوبا ، سودان ، سور یه ، بنگلادش و چین شده است.

مپنا برای آلومینیوم المهدی یک نیروگاه اختصاصی ساخته که فاز نخست آن چند ماه پیش به بهره برداری رسید با بهره برداری از فاز دوم و نهایی این نیروگاه طی چند ماه آتی درآمد المهدی بشدت افزایش خواهد داشت.نیروگاه المهدی شامل دو واحد گازی هریک به ظرفیت ۱۸۳مگاوات و یک واحد سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات و جمعا دارای ۵۴۶ مگاوات خواهد بود.

افزایش سرمایه وکمپنا نیز از محل سود انباشته کدال شده است. اینشرکت از زیرمجموعه های رمپنا پیشنهاد افزایش سرمایه از ۳۸ درصدیرا به منظور بهبود ساختار مالی و بهره مندی از معافیتهای مالیاتی ناشی از آن پیشنهاد کرده است.

**رمپنا از دید نموداری / روند پیش رو هدف ها و حمایت معتبر:

تحلیل تیرماه:

پس از پایان یک دیامتریک الماسی همراه با ریزش دوساله بازار سهم از کف ۸۷۰ تومان در قالب اولین موج صعودی (A) به محدوده ۱۹۰۰ تومان رسید و سپس اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ همراه با ریزش بعدی بازار طی چندین ماه با الگوی دیامتریک فرسایشی به عدد ۱۱۷۰ تومان رسیده است. لگ اخر این الگو هستیم یعتی g و انتظار داریم با پایان این لگ یک رشد خوب تحت عنوان (C) برای روند صعودی بعدی داشته باشیم. 

ارزندگی سهام مپنا تداوم یافت/ مروری بر عملکرد نماد "رمپنا" برای سهامداران

در حال حاضر نیازمند صرف زمان می باشد و حمایت معتبری محدوده ۱۰۰۰-۱۱۰۰ تومان داریم و سپس برگشت قوی پساالگویی شکل میگیرد . هدف های مسیر رشد:

۱۳۰۰-۱۵۵۰-۱۹۰۰-۲۳۰۰ تومان می باشد.

**به روز رسانی رمپنا با نوید اتمام اصلاح زمانی و قیمتی:

رمپنا در به روز رسانی موج B را زمانبر تر و با یک سیمتریک تمام کرد و از محدوده ۱۰۰۰ تومان برگشت قوی را تجربه نمود. به نظر میرسد الگوی اصلاحی B تمام شده و زمان مناسب هم صرف کرده است. لذا این رشد را موج صعودی C می دانیم و هدف های خوبی برای رمپنا متصوریم. 

هدف اولیه ۱۳۷۰-۱۵۰۰ و سپس پیک موج A محدوده ۱۸۰۰۰-۱۸۵۰ تومان 

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 36929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =