آخرین تحولات از افزایش سرمایه ۳۰ هزار میلیاردی "فولاد" و تجدید ارزیابی دارایی‌ها

یک مقام آگاه با اعلام قطعی بودن افزایش سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه از محل سود انباشته درباره افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها توضیح داد.

به گزارش بیداربورس، یک مقام آگاه درباره آخرین وضعیت افزایش سرمایه فولاد مبارکه از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها، گفت: این شرکت برنامه افزایش سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومانی از محل سود انباشته را به طور قطع تا دی ماه با برگزاری مجمع فوق العاده، نهایی خواهد کرد اما فرایند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز در جریان است.

وی ادامه داد: طبق نظر حسابرس " فولاد"، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های استهلاک ناپذیر باید در یک طبقه و یک بار انجام شود که با توجه به اینکه حجم عمده سرمایه گذاری های فولاد مبارکه در شرکت های غیربورسی بوده، نیازمند زمان حداقل ۵ تا ۶ ماهه است. از سوی دیگر بررسی کارشناسی از تجدید ارزیابی زمین هم زمانبر بوده و به حدود ۶ ماه زمان نیاز دارد.

وی افزود: با این اوصاف تلاش می شود تا قبل از پایان سال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، انجام شود اما ممکن است این موضوع به دلیل لزوم بررسی های کارشناسی و ... به اوایل سال آینده موکول شود. بنابراین فعلا" قطعیتی در مورد زمان و درصد افزایش سرمایه که برخی ۴۰۰ تا ۸۰۰ درصد اعلام کرده اند، وجود ندارد و باید منتظر گزارش حسابرس و کارشناسان بود.

منبع: بورس پرس
کد خبر 36975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =