اقتصاد آمریکا به سمت کندی پیش می‌رود

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تولید ایالات‌متحده کاهش یافته است و اقتصادش به سمت کندی پیش می‌رود.

به گزارش بیداربورس، تولید ایالات‌متحده در ماه نوامبر کاهش یافته و شواهد نشان می‌دهد با کاهش استخدام و افزایش اخراج‌ها، اشتغال کارخانه‌ها بیشتر کاهش یافت، همچنین شواهد بیشتری حاکی از آن است که اقتصاد پس از رشد قوی در سه ماهه گذشته، شتاب خود را از دست داده است.

نظرسنجی مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) پس از داده‌هایی بود که نشان‌دهنده رشد متوسط در هزینه‌های مصرف‌کننده و کاهش تورم در ماه اکتبر بود، دنبال شد. فعالیت اقتصادی در حال کاهش است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر تقاضا را کاهش می‌دهد. با این حال، اکثر اقتصاددانان انتظار رکود اقتصادی در سال آینده را ندارند و معتقدند که فدرال رزرو  آن را کنترل خواهد کرد.

مؤسسه مدیریت عرضه اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی آن در ماه گذشته بدون تغییر در ۴۶.۷ بوده است و سیزدهمین ماه متوالی بود که زیر ۵۰ بود که نشان‌دهنده انقباض در تولید است. این طولانی‌ترین فاصله زمانی از اگوست ۲۰۰۰ تا ژانویه ۲۰۰۲ است.

برخی از اقتصاددانان بر این باور بودند که اعتصاب کارگران شرکت خودروسازی که در اواخر اکتبر به پایان رسید، همچنان بر شاخص مدیران خرید تأثیر داشت و بازگشت مجدد به این زودی‌ها بعید است.

 سه صنعت غذا، نوشیدنی و تنباکو و همچنین تجهیزات حمل ونقل و محصولات معدنی غیرفلزی در ماه گذشته رشد داشته‌اند. ۱۴ صنعت شامل محصولات کاغذی، تجهیزات الکتریکی، لوازم و قطعات، کامپیوتر و محصولات الکترونیکی، ماشین آلات و تولیدات متفرقه گزارش انقباض داشتند. نظرات تولیدکنندگان عمدتاً منفی بود و نیاز به کاهش سطح موجودی را ذکر کردند.

سازندگان رایانه و محصولات الکترونیکی اظهار کردند که به نظر می‌رسد اقتصاد به شدت در حال کاهش است و شرکت‌های تولیدی متفرقه گفتند که «سفارش‌های مشتریان به سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رسیده است که منجر به افزایش موجودی در پایان سال شده است».

بر اساس گزارش رویترز، کاهش مداوم مدیران خرید احتمالاً ضعف در بخش تولید را بیش از حد نشان می‌دهد که ۱۱.۱ درصد از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 36984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =