برآورد افزایش سرمایه ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ درصدی سه شرکت بزرگ از تجدید ارزیابی

تحلیلگر بازار سرمایه برآوردی از افزایش سرمایه ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ درصدی سه شرکت بزرگ بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ارایه کرد.

به گزارش بیداربورس، حافظ عزیزی با اشاره به استقبال بسیاری از شرکت ها از پیشنهاد سازمان بورس مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، اعلام کرد: سه شرکت فولاد مبارکه، مپنا و پالایشگاه اصفهان در جریان جلسه هیات مدیره با مدیران سازمان بورس، پیشنهاد را پذیرفتند.

طبق شنیده ها و گزارشات ( هنوز اعلام نشده)، برنامه افزایش سرمایه مپنا بالغ بر ۱۳۰۰ درصد از محل سرمایه گذاری ها و پرتفوی بلندمدت، فولاد مبارکه ۱۰۰۰ درصد شامل ۲۰۰ درصد از محل زمین کارخانه و ۸۰۰ درصد نیز از محل سرمایه گذاری های بلندمدت و پالایشگاه اصفهان ۵۰۰ درصد شامل ۴۵۰ درصد  از زمین های کارخانه و ۵۰ درصد سرمایه گذاری های بلندمدت خواهد بود.

موعد برگزاری مجمع فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه سنگین این سه شرکت بزرگ با توجه به زمانبر بودن امور کارشناسی و مراحل اداری بروز رسانی دارایی ها به احتمال قوی در ۳ ماه دوم سال آینده خواهد بود.

بدین ترتیب بسیاری از شرکت های بزرگ بازار از جمله هلدینگ ها و بانک ها مستعد افزایش سرمایه سنگین از این محل خواهند بود که نوید رشد روزافزون شاخص و قیمت ها طی روزها و هفته های آینده را می دهد.

برآورد افزایش سرمایه ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ درصدی سه شرکت بزرگ از تجدید ارزیابی

کد خبر 37011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =