شرط جلب اعتماد سهامداران و عدم خروج پول: عبور شاخص از مرز ۲.۱ میلیون

دو کارشناس با اشاره به اثر مثبت تغییر سیاست های پولی، اعلام کردند: اگر شاخص نتواند از سطح روانی ۲.۱ میلیون واحد عبور کند موجب بی‌اعتمادی سهامداران و خروج پول خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، دو کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر مثبت تغییر سیاست گذاری‌ های پولی در ارزندگی نمادها در گفت و گو با دنیای اقتصاد، اعلام کردند: شاخص اگر در این مقطع نتواند از سطح روانی ۲.۱ میلیون واحد عبور کند موجب بی‌اعتمادی سهامداران و خروج پول خواهد شد.

محمد غفوری: وضعیت بازار سهام به‌گونه‌ای است که انتظار ورود پول حقیقی در روزهای آینده می رود با این حال این سناریو به مسائل مهمی پیوند می‌خورد. همزمان با ورود به مهرماه به نظر می‌رسید بورس وارد رونق شود اما این اتفاق رخ نداد و به درجا زدن اکتفا کرد.

در هفته معاملاتی گذشته شاخص ‌کل ۴ روز معاملاتی را با سبزپوشی خاتمه داد اما این روند دلیل منطقی برای صعودهای پی‌درپی نیست. به‌نظر می‌رسد شکستن رکورد ارزش معاملات از ۲۰ تیر و قرار گرفتن در سطح ۷ هزار میلیارد تومان دست‌یابی به فضایی عاری از رکود و منطقی‌تر شدن معاملات را در کوتاه‌مدت انتظاری محقق کند.

حسن رضایی‌پور: ارزندگی در بازار سهام حرف نخست را می‌زند که اکنون در بسیاری از نمادها مشاهده می‌شود و در صورتی که با تغییر سیاست گذاری‌ های پولی همراه شود وضعیت جذابی را رقم خواهد زد. در غیر این‌ صورت می‌تواند به صورت معکوس عمل کند و به اصلاح و ارزندگی بیشتر قیمتی نیز منجر شود.

عبور شاخص کل از سطح روانی ۲.۱ میلیون واحد نیز در صورت حمایت نشدن از تقاضا طی روزهای آینده، ممکن است شاهد درجا زدن باشد. بازار سهام بیش از هر زمان دیگری درگیر حواشی بیرونی شده است. با توجه به اینکه فصل زمستان را در پیش خواهیم داشت به نظر می‌رسد مشکلات دیگری از مباحث بودجه‌ای گرفته تا اخبار ضد و نقیض در حوزه سیاست گذاری‌های داخلی بر سر آوار شود.

در شرایطی که از ماه‌ها قبل سه ابرمحرک اصلی شامل کند شدن نبض انتظارات تورمی، آغاز درگیری‌های منطقه‌ای و سیاست‌های سرکوبگرانه در قیمت‌ گذاری سبب افت شدید قیمتی سهام شده بود، اگر در این مقطع شاخص نتواند در مدار صعودی حرکت کند موجب بی‌اعتمادی سهامداران و خروج پول خواهد شد.

کد خبر 37031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =