پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۸ آذر

قیمت طلای جهانی روز گذشته ریزش قابل توجهی را ثبت کرد. فعالان اقتصادی می‌گفتند همین اتفاق احتمالا در اولین روز هفته زمینه ساز عقب نشینی خریداران از بازار سکه امامی خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، فعالان بازار سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه می‌گفتند احتمالاً قیمت سکه امامی در اولین روز هفته جاری از سوی بازار جهانی طلا تحت‌ فشار فروش قرار بگیرد. قیمت طلا در چند وقت گذشته یکی از لیدرهای اصلی بازار سکه بود که قیمت سکه امامی به‌واسطه آن تا سطح ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت و در ادامه با کاهش آن، تا ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمد.

قیمت اونس طلا در معاملات روز جمعه به یک گزارش اقتصادی فدرال رزرو واکنش نزولی نشان داد و شاخص دلار افزایشی شد.

روز جمعه گزارش اشتغال و دستمزد آمریکا منتشر شد که بر اساس گزارش اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده ۱۹۹ هزار نفر اعلام شد. این آمار از دوره قبل (۱۵۰K) و انتظارات بازار (۱۸۴K) بالاتر بود. از سوی دیگر میانگین درآمد ساعتی ماهیانه ایالات متحده در همین ساعت ۰.۴% منتشر شد. این آمار از دوره قبل (۰.۲%) و انتظارات بازار (۰.۳%) بالاتر بود. همچنین؛ نرخ بیکاری آمریکا نیز در همین ساعت ۳.۷% منتشر شد. این آمار از میزان انتشار قبلی (۳.۹%) و انتظارات بازار (۳.۹%) پایین‌تر بود. همان‌طور که گفته شد به دنبال تضعیف طلا، شاخص دلار تقویت شد و از محدوده ۱۰۳.۸ به ۱۰۴.۱ دلار رسید. به دنبال این گزارش، قیمت طلای جهانی که روز پنجشنبه در محدوده ۲۰۳۰ دلار قرار داشت روز جمعه تا ۱۹۹۵ دلار پایین آمده بود. با این حال ساعتی پیش، قیمت اونس طلا بار دیگر از مرز ۲۰۰۰ دلار عبور کرد و به ۲۰۰۵ دلار رسید.

با این‌ حال قیمت دلار تهران معاملات پشت خطی نوسان خاصی را ثبت نکرد و در مقایسه با روز پنجشنبه تقریباً رنج بود. قیمت دلار دیروز۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود. 

پیش‌کسوت‌های بازار می‌گویند در شرایط کنونی جناح افزایشی بازار برای رسیدن سکه به مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. البته مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم برای سکه بازان مهم است و درصورتی‌که این مرز از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد. 

کد خبر 37154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =