با درآمد چند میلیونی یارانه قطع می‌شود؟

اگر درآمد ماهانه شما بیش از ۳۵میلیون تومان باشد، شما جز صدک بالای جامعه محسوب می‌شوید و ۹۹درصد مردم درآمدی کمتر از شما دارند.

به گزارش بیداربورس به نقل از همشهری آنلاین، گفته می شود قرار است یارانه دهک های بالای درآمدی در آینده حذف شود. دهک بندی برای یارانه فرمول مشخص دارد.
 
اخیرا صحبت هایی در خصوص حذف یارانه دهک های بالای جامعه مطرح است؛ اما این دهک ها چه افرادی هستند؟
 
برای بررسی این مساله باید درآمد خود را در یک سال جمع کنید، اگر درآمد سالانه شما کمتر از ۳۰ میلیون تومان باشد، شما در پایین ترین دهک درآمدی، یعنی دهک اول قرار دارید. بنابراین یارانه به این دهک قطعا تعلق خواهد گرفت. دهک اول، همان دهکی است که در ۱۰درصد پایین جامعه از نظر درآمدی قرار دارد و نسبت به سایرین کمترین درآمد را کسب می‌کند.
 
اگر درآمد سالانه شما بین ۳۰ میلیون تا ۶۴ میلیون تومان باشد، شما در دهک دوم درآمدی قرار دارید. افرادی که درآمد بین ۶۴ تا ۹۲میلیون تومان در سال داشته باشند نیز در دهک سوم درآمدی قرار می‌گیرند.
 
همچنین اگر درآمد سالانه بین شما بین ۹۲ تا ۱۱۶میلیون تومان باشد، شما در دهک چهارم درآمدی قرار می‌گیرید. افرادی که سالیانه بین ۱۱۶ تا ۱۴۱میلیون تومان درآمد داشته باشید نیز، دهک پنجمی محسوب می‌شوید.
 
اگر درآمد سالانه شما بین ۱۴۱ تا ۱۶۵ میلیون تومان باشد، شما در دهک ششم درآمدی قرار دارید. افرادی که درآمد بین ۱۶۵ تا ۱۹۲میلیون تومان داشته باشند نیز در دهک هفتم و افرادی که بین ۱۹۲ تا ۲۲۵میلیون تومان درآمد سالانه داشته باشند، در دهک هشتم قرار می‌گیرند. اگر درآمد سالانه شما بین ۲۲۵ تا ۲۸۰ میلیون تومان باشد نیز، شما در دهک نهم درآمدی قرار دارید. دهک دهمی‌ها نیز افرادی هستند که سالانه بالاتر از ۲۸۰میلیون تومان درآمد داشته باشند.
 
اما ثروتمندترین قشر کدام است؟ اگر گروه‌های درآمدی را به جای ۱۰ قسمت به ۱۰۰قسمت تقسیم کنیم، بالاترین قشر یعنی صدک بالا، گروهی خواهد شد که درآمدی بیش از ۴۲۹میلیون تومان در سال داشته باشد. یعنی اگر درآمد ماهانه شما بیش از ۳۵میلیون تومان باشد، شما جز صدک بالای جامعه محسوب می‌شوید و ۹۹درصد مردم درآمدی کمتر از شما دارند.

کد خبر 37303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =