ابزارهای مالی جدید به سرمایه‌گذاران معرفی شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با ابزارهای مالی و یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنایی کامل و درستی ندارند، بهتر است از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان بازار سرمایه، ابزارهای مالی جدید به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

به گزارش بیداربورس محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس، درباره ورود ابزارهای مالی جدید در بازار سرمایه گفت: ابزارها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری راهکاری مطمئن به منظور تامین منابع مالی است.

**جذب سرمایه‌گذاری بیشتر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی در بانک‌ها و همچنین دولت، بهتر است به سمت توسعه ابزارهای مالی جدید در کشور حرکت کنیم و از این ابزارها برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر بهره ببریم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با توجه به این که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با ابزارهای مالی و یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنایی کامل و درستی ندارند، بهتر است از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان بازار سرمایه، ابزارهای مالی جدید به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

**تامین مالی بخش واقعی اقتصاد

میرتاج‌الدینی با تاکید به اینکه ابزارها و استفاده از آنها نیاز به معرفی و آموزش دارد، اظهار داشت: با تخصصی‌تر شدن بازار سرمایه، نیازهای جدیدی به منظور تامین مالی بخش واقعی اقتصاد ایجاد می‌شود که ضرورت دارد ابزارهای معاملاتی جدیدی طراحی و برای رفع نیازهای خاص، در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار گیرد.

وی در پایان به بودجه ۱۴۰۳ و حمایت از بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در همه بودجه‌ها همیشه از بازار سرمایه حمایت‌های قابل توجهی صورت گرفته به طوری‌که احکام موجود در لایحه همیشه نگاه مثبت به بازار سرمایه داشته است.

کد خبر 37311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =