طرح مالیات بر عایدی سرمایه مانع از حرکت نقدینگی به بازار غیر مولد می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه صرفاً روی املاک، خودرو، طلا و ارز هدفگذاری کرده اگر بیش از نیاز مصرفی به صورت سوداگری و دلالی، خریداری انجام شود، به عنوان عایدی سرمایه مالیات اخذ می‌شود.

به گزارش بیداربورس، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون خود در مورد طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه و در صحن علنی امروز بیان کرد: این طرح مانع از حرکت نقدینگی به بازار غیر مولد می‌شود. برخی از محل تولید درآمد کسب می‌کنند و برخی از محل افزایش قیمت‌ها عایدی می‌برند. در این شرایط از تولید کننده ۲۵ درصد مالیات سالانه گرفته می‌شود و نگهدارنده زمین چنین چیزی نمی‌پردازد. مالیات بر عایدی سرمایه صرفاً روی املاک، خودرو، طلا و ارز هدفگذاری کرده اگر بیش از نیاز مصرفی به صورت سوداگری و دلالی، خریداری انجام شود، به عنوان عایدی سرمایه مالیات اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح بسیار مهم و دستاوردی برای مجلس یازدهم است. در سال پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها باید موانع تولید را بر طرف کرد و برای سرمایه گذاری در تولید، رقیب تراشید. در سال‌های با تورم مانند ۱۳۹۹ که ۴۰ درصد تورم وجود داشت، در ۴ مورد بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش وجود داشته که ناشی از سوداگری است. این طرح، مالیات بر سوداگری و دلالی است. ۱۳۳ کشور این مالیات را دارند و سهم آن حدود ۷ تا ۸ درصد و قابل توجه است.

کد خبر 3739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =