تقاضای ۵ شرکت بورسی و غیربورسی برای بلوک۵۱ درصدی پرسپولیس و استقلال!

در پی اعلام زمان سومین عرضه بلوک ۵۱ درصدی سهام پرسپولیس و استقلال در دو هفته دیگر، ۵ شرکت بورسی و غیربورسی متقاضی خرید، معرفی شدند.

به گزارش بیداربورس، بلوک ۵۱ درصدی سهام استقلال و پرسپولیس درحالی سه شنبه دو هفته دگیر برای سومین بار به ارزش ۱.۸ و ۲.۱ هزار میلیارد تومان در فرابورس عرضه خواهد شد که صدا و سیما مدعی شد: یک شرکت نفتی، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و زیرمجموعه تامین اجتماعی متقاضی خرید بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه‌ استقلال و پرسپولیس شدند اما در مورد این شرکت‌ها شبهاتی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، موضوع اول احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت این دو شرکت برای خرید سهام است. دوم اجازه خرید سهام پرسپولیس توسط زیر مجموعه تامین اجتماعی با وجود در اختیار داشتن ­بیش از ۵۰ درصد سهام ذوب آهن است و باید دید قانون­ به این شرکت اجازه خرید می‌دهد یا خیر؟

از سوی دیگر هلدینگ پتروشیمی فارس مشکلی برای خرید سهام ندارد و احتمال می‌رود وعده کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان درباره فروش سهام تا پایان سال عملی شود.

دو شرکت اپراتوری تلفن همراه اول و ایرانسل نیز برای خرید سهام دو باشگاه بی میل نیستند و شاید رقبای اصلی زیرمجموعه تامین اجتماعی­ و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس محسوب می‌شوند.

خصوصی سازی دو باشگاه طی ۲۰ سال اخیر بارها وعده داده شده اما هر بار بنا به دلایلی به تعویق افتاده است. وزارت ورزش هم در سال‌های اخیر هزینه‌های مالی، اعتباری بسیاری برای دو باشگاه متحمل شده و زمان زیادی را صرف رتق و فتق امور دو باشگاه کرده و به نوعی برخی وظایف اصلی را پشت هواداران میلیونی این دو تیم از دست داده است.

براساس این گزارش، قرار است بیش از ۵.۵ میلیارد سهم "استقلال" به قیمت پایه ۳۳۶۲ ریال و به ارزش ۱.۸ هزار میلیارد تومان و بیش از ۵.۳ میلیارد سهم "پرسپولیس" به قیمت پایه ۳۹۴۶ ریالی هر سهم و ارزش ۲.۱ هزار میلیارد تومانی واگذار شود.

کد خبر 37434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =