افزایش ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی

طبق جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۱۹ میلیون و ۸۹۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۸ میلیون و ۸۹۵ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۵.۳ درصدی تولید این محصول است.

به گزارش بیداربورس به نقل از فلزات آنلاین،ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان نیز طی ۹ ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۲۴ میلیون و ۹۲ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۳ میلیون و ۳۲۸ هزار تن)، حدود ۳.۳ درصد افزایش یافت.

**افزایش ۱.۱ درصدی تولید معادن مس جهان

معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۶ میلیون و ۱۴۶ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۱.۱ درصدی تولید این معادن در جهان است.

از این میزان، ۸ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۹۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۷۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۶۷۶ هزارتن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

**افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۱ میلیون و ۳۸ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۰ میلیون و ۲۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

**قیمت جهانی مس؛ ۸۴۹۷ دلار در تن

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در روز جاری (۲۸ آذر ۱۴۰۲)، حدود ۸۴۹۷ دلار در تن اعلام شد.

کد خبر 37450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =