آلمان قرارداد ۵۵ میلیارد دلاری گاز با اکوئینور امضا کرد

بزرگترین اقتصاد اروپا تحت یک قرارداد بلندمدت، در یک دهه آینده، سالانه حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از نروژ وارد خواهد کرد.

به گزارش بیداربورس، شرکت انرژی آلمانی Sefe و شرکت اکوئینور نروژ، قرارداد بلندمدتی برای تامین گاز طبیعی امضا کردند که معادل یک سوم از تقاضای سالانه آلمان برای گاز طبیعی است و به منزله نقطه عطف بزرگ در تلاش‌های برلین برای جایگزین کردن روسیه و کاهش و قطع وابستگی به گاز این کشور است.

شرکت Sefe  که به طور کامل، متعلق به دولت آلمان است، سال میلادی گذشته پس از این که آلمان یک واحد سابق شرکت گازپروم روسیه را پس از مصادره، با وام چند میلیارد یورویی نجات داد، ایجاد شد. دولت آلمان در تابستان گذشته اعلام کرد که شرکت «گازپروم جرمانیا» به منظور تضمین تامین انرژی برای آلمان و اروپا، به شرکت «تامین انرژی برای اروپا» (Sefe) تغییر نام یافته است.

اندرس اوپدال، مدیرعامل شرکت اکوئینور گفت: این یک پاسخ به نیاز اروپا برای تامین بلندمدت و مطمئن انرژی و راه مقرون به صرفه برای کربن‌زدایی در مقیاس گسترده است.

بر اساس گزارش رویترز، دو شرکت در بیانیه مشترکی اعلام کردند این قرارداد تامین از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ تا سال ۲۰۳۴ اجرا خواهد شد و شامل گزینه‌ای برای تمدید پنج ساله بر اساس قیمت بازار است که ارزش این قرارداد را به حدود ۵۰ میلیارد یورو (۵۵ میلیارد دلار) می‌رساند.

کد خبر 37472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =