پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳ دی

موضوع اخذ مالیات ۲۵ درصد خرید طلا موجب شده روند معاملات در بازار طلا و سکه کند شود. در روز شنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید. البته این قیمت صبح بود و از صبح تا عصر قیمت سکه تغییر نکرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، این روز ها بحت داغ بازار طلا و سکه موضوع مالیات ستانی است. همین موضوع موجب شده برخی از معامله گران در لاک احتیاط فرو بروند و بی گدار به آب نزنند. در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه از ابتدای دی‌ماه سال جاری، میزان مالیات معاملات طلا افزایش خواهد یافت و از سود خرید طلا به میزان ۲۵ درصد مالیات اخذ می‌شود؛ خبری که مورد توجه معامله‌گران و فعالان بازار قرار گرفت.

با این حال در روز شنبه سخنگوی سازمان امور مالیاتی دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش را تکذیب کرد اما ثبت معاملات در سامانه، بازار را با چالش جدید همراه کرد. در بازار گفته می شد عده ای از طلا فروشی ها در اعتراض به این موضوع تعطیل کردند. به عنوان مثال  بازار طلا و جواهرات یزد در اعتراض به ثبت معاملات، مغازه‌های خود را بستند.

در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد جهش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز پنجشنبه گذشته با ۲۹ میلیون و ۲۵۰ تومان به کار خود خاتمه داد اما در روز شنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید. البته این قیمت برای صبح بود و از صبح تا عصر قیمت سکه تغییر نکرد. 

در معاملات پشت خطی شنبه شب هم قیمت سکه در حدود ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. برخی از معامله گران می گفتند احتمالا سکه امامی در دومین روز هفته هم نوسان خاصی را تجربه نخواهد کرد. البته عده‌ای معتقدند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری به مسیر صعودی خود ادامه دهد احتمال تداوم رشد قیمت سکه وجود دارد.

کد خبر 37505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =