افزایش ۴۰۰ درصدی درآمد ماینرهای بیت‌کوین

درآمد ماینرهای بیت‌کوین از هزینه‌های تراکنش در سال ۲۰۲۳، روزانه به حدود دو میلیون دلار رسید که افزایش ۴۰۰ درصدی سال به سال را نشان می‌دهد.

به گزارش بیداربورس، جیمسون لوپ، یکی از بنیانگذاران پلتفرم کاسا، در پستی در ۲۳ دسامبر در شبکه اجتماعی ایکس، داده‌هایی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد ماینرهای بیت‌کوین در نهایت از افزایش قیمت‌های ارز دیجیتال سود می‌برند.

لوپ گفت: استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به‌ طور میانگین، روزانه دو میلیون دلار از کارمزد تراکنش‌ها در سال میلادی جاری به دست آوردند که در مقایسه با سال گذشته، ۴۰۰ درصد رشد داشت.

به گفته او، استخراج کنندگان بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته اند. البته این ارقام با فرض این است که ماینرها، بلافاصله سکه‌های خود را با ارز فیات مبادله می‌کنند که ممکن است کاملا درست نباشد.

اخیرا شرکت مساری (Messari) گزارش کرده است که ماینرهای بیت‌کوین، سرمایه گذاری قابل توجه شرکت‌های سرمایه گذاری خصوصی را در نوامبر جذب کردند و ماه میلادی گذشته، حدود ۹۸ قرارداد مرتبط با کریپتو وجود داشت که حدود ۹۰ درصد آنها به ارزش ۱.۷۵ میلیارد دلار، مربوط به ماینرهای بیت‌کوین بود.

اخبار خوب برای این بخش، به همین جا ختم نمی‌شود. با وجود افزایش دشواری استخرج به ۳.۵۵ درصد که بالاترین رکورد همه زمان‌هاست، ماینرهای بیت‌کوین، بیش از ۴۴ میلیون دلار پاداش بلاک دریافت کردند.

بر اساس گزارش کریپتو نیوز، تحلیلگران می‌گویند افزایش این درآمدها به جبران فشار فروش روی بیت‌کوین، کمک کرده است. این کاهش فشار فروش، ممکن است به توازن میان عرضه و تقاضا در بازار کمک کرده و قیمت بیت‌کوین را صعودی کند، به خصوص وقتی که با راه اندازی صندوق ETF بیت‌کوین موافقت شود.

کد خبر 37560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =