پیش‌بینی بورس فردا ۵ دی ۱۴۰۲

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معلات روز جاری با افت ۰.۲۵ درصدی کار را تمام کرد تا همچون روز های گذشته بر بی رمقی خود مهر تایید زده باشد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، ارزش معاملات روز جاری بورس اوراق بهادار تهران حوالی ۵۸۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و ارزش بازار نیز در محدوده ۷۶۶۴ همتی ایستاد بازار عملا بدون تغییر خاصی نسبت به روز گذشته کار را تمام کرده باشد و حدود ۰.۲۵ درصد افت در شاخص کل بورس ارواق بهادار رقم خورد.

شاخص هم وزن نیز رویه شاخص کل را در پیش گرفته است و این شاخص با افت ۶۰۹ واحدی عملا اتفاق خاصی را رقم نزد. در این میان ارزش معاملاتی گروه خودرویی حدود ۳۰۲ میلیارد تومان ثبت شد که برترین ارزش معاملاتی روز جاری محسوب می شد و گروه بانکی و گروه شیمیایی به ترتیب با ارزش بازاری در حدود ۲۸۸ و ۲۶۵ میلیارد تومان رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بازهم همچون روزهای گذشته شاخص کل با تاثیر پذیری منفی از نمادهای فولاد ، فملی ، کگل و کچاد رخ خود را سرخ نگه داشت.

**بحث داغ این روزهای بازار

از جمله بحث های این روزهای بازار سرمایه بحث عوارض دولتی بر شرکت های بورسی است و معادن از این موضوع گلایه ­مند هستند. به گزارش اکوایران تلاش دوباره برای وضع عوارض صادراتی از سوی دولت باعث شد تا معدنی ها به دنبال راهکاری برای توقف این دستور باشند زیرا معتقدند در شرایط فعلی، اخذ عوارض صادراتی می تواند منجر به توقف فعالیت های معدنی می شود. بهرام شکوری رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران معتقد است، در سال هایی که بر شعارهای اقتصادی سال تاکید شده، اقدامات دولت و مجلس بر خلاف تحقق این شعارها پیش رفته است.

وی با اشاره به اصرار دولت بر وضع عوارض صادراتی و لغو رای دیوان عدلت اداری، اظهار کرد: پس از ابطال رای دیوان عدالت، در آبان ماه توقف دریافت عوارض لغو و این مصوبه به گمرکات ابلاغ شده است. به اعتقاد بنده دست هایی در کار است که اجازه رشد و توسعه را نمی دهند.

 معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که سند موافقت‌نامه نهایی تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا امروز پس از سه سال مذاکره امضا می‌شود. با امضای سند همکاری تجارت آزاد ایران و اوراسیا تعرفه ۸۷درصد کالاهای وارداتی بین کشورها صفر می‌شود. بر این اساس می‌توانیم جهش بزرگی در صادرات با کشورهای این اتحادیه داشته باشیم. از ۱۰۰ درصد کالاهای تجاری ما ۸۷ درصد در لیست تجارت آزاد با تعرفه صفر قرار می‌گیرد، اما در خصوص بقیه اقلام، تغییری در تعرفه‌های موجود ایجاد نخواهد شد.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت که بناست سند موافقت نامه نهایی تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز دوشنبه چهارم دی ماه در سنت پترزبورگ روسیه به امضای مقامات عالی‌رتبه ۶ کشور برسد.

اما خبر دیگر بازار امروز این موضوع است که بررسی لایحه بودجه۱۴۰۳ حکایت از آن دارد که مالیات‌ستانی تورمی از بنگاه‎ها به چشم می آید. رشد ۵۰درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه و فشار مالیاتی به بخش مولد در حالی است که بنگاه‌های تولیدی به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم، بن‌بست تامین مالی و رکود بازار در تنگنا قرار دارند. و این مضوع سیگنال خوبی برای تولید نیست!

**بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معلات روز جاری با افت ۰.۲۵ درصدی کار را تمام کرد تا همچون روز های گذشته بر بی رمقی خود مهر تایید زده باشد.

شاخص هم چنان به مقاومت۲.۲ میلیون واحدی واکنش منفی نشان می دهد و تمایلی برای شکت این سطح مقاومتی ندارد. از طرفی هم میانگین های ۵۵ و ۲۰۰ روزه شاخص کل بورسی اوراق بهادار به سمت اعداد و ارقم بالاتر در حال حرکت هستند و خود را به مقدار روز شاخص نزدیک تر می­کنند که میتوان به عنوان یک سطح حمایتی خوب عمل کنند.

کل

کد خبر 37566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =