همکاری بورس با پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد جدی با مجرمان

رئیس سازمان بورس از آغاز همکاری با پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد جدی با مجرمان از جمله پذیره نویسی‌های بدون مجوز خبر داد.

به گزارش بیداربورس، مجید عشقی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه سازمان بورس و پلیس امنیت اقتصادی در مهر، گفت: طبق این تفاهم‌نامه قرار است با مجرمانی که فرایندهای پیچیده‌ای دارند، برخوردهای بسیار جدی صورت گیرد. در مدیریت حقوقی انتظامی، اداره‌ ای تحت عنوان پیشگیری در سازمان بورس وجود دارد که وظیفه شناسایی جرایم، انتقال به معاونت‌های نظارتی و اصلاح رویه و قوانین مربوط به تخلف و جرم را دارد.

وی افزود: هیات رسیدگی به تخلفات نیز پرونده‌ها و شکایات را جمع بندی و علت تکرار تخلف‌ها را آسیب شناسی می‌کند. وقوع برخی تخلفات و جرایم در حوزه شرکت‌های بورسی و اعضای هیات مدیره به یکی از مشکلات سازمان بورس تبدیل شده که تعقیب کیفری آنها در سازمان و یا محاکم انجام می‌شود. فعالیت غیرمجاز برخی نهادهای مالی در استان‌ها و پذیره نویسی‌های بدون مجوز توسط برخی افراد حرفه‌ای یا شرکت‌ ها در استان‌ها و به خطر انداختن منافع مردم به یکی از جرایم اصلی تبدیل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بورس، توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم با کمک نهادهای مالی تحت نظارت سازمان و بهره‌مندی از ابزارهای مالی جدید و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. ایجاد بسترهای لازم به منظور مشارکت مردم در پروژه‌های واقعی و یا فعالیت‌های اقتصادی از دیگر اقدامات است. به منظور ایجاد بستر و فضایی امن برای سرمایه‌ گذاری‌ های مردم با پذیره‌نویسان متخلف برخورد می‌شود تا سهامداران در فضای شفافی سرمایه‌گذاری کنند.

عشقی با اشاره به ضرورت همکاری ها برای گسترش تحقیقات مقدماتی و تعقیب متهمان، گفت: زمانی که متخلفان احساس کنند به تخلفات و جرایم موجود در بازار سرمایه رسیدگی می‌شود، فعالیت‌های مجرمانه کاهش می‌یابد. فضای سالم‌تری با همکاری پلیس امنیت اقتصادی ایجاد خواهد شد و مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها نیز افزایش می‌یابد.

کد خبر 37603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =