پیش‌بینی بورس فردا ۶ دی ۱۴۰۲

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحدی منفی خورد تا تکنیکالیست ها روی مقاومت ۲.۲ میلیون واحدی ایجاد شده در نمودار شاخص کل تاکید بیشتری داشته باشند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، ارزش معاملات در روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران به صورت معاملات خرد نقد در حدود ۳۵۱۱ میلیارد تومان ثبت شد و ارزش بازار بورس نیز روی رقم ۷ هزار و ۶۰۹ هزار میلیارد تومان ایستاد. شاخص کل نیز با افت ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحدی کار را تمام کرد تا با افت­های کمتر از ۱ درصدی در طول این چند روزه از محدوده مقاومتی ۲.۲ میلیون واحدی اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه فاصله بگیرد.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی بانک ملت (وبملت) جهت برگزاری مجامع عادی به‌طور فوق‌العاده و عمومی فوق‌العاده بمنظور تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه، متوقف شد تا همچنان بحث تجدید ارزیابی دارایی های بازار سرمایه داغ باشد. روز قبل هم نماد بانک تجارت در اطلاعیه ­ای در سامانه کدال در مورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی زمین ؛ ساختمان و سرمایه گذاری­های خود اطلاع رسانی کرده بود.

امروز «لطفی‌زاده» دستیار وزیر صمت به خبرگزاری تسنیم اعلام کرده که ازسرگیری فروش اینترنتی لاستیک به‌زودی انجام خواهد شد و محدودیت فروش ۲ حلقه لاستیک هم برداشته خواهد شد.

وعده بهبود بازار لاستیک

دستیار وزیر صمت عنوان کرده است که مشکلات به‌وجود آمده در بازار لاستیک ناشی از عدم تناسب عرضه و تقاضا است. بر این اساس تلاش داریم «عرضه» را به صورت گسترده از طریق کاسبان محلی و سکوهای فروش مجازی انجام دهیم و نباید اجازه دهیم افراد قلیلی با نیت سودجویی در لباس عمده فروش و یا خرده فروش وارد صحنه می‌شوند و به مردم اجحاف کنند. به مرور کسری بازار در حال جبران شدن است و در ادامه محدودیت عرضه دو حلقه‌ای لاستیک را هم برمی‌داریم تا آرامش بیشتری در بازار حاکم شود.

اما خبر دیگر بازار سرمایه امروز این بود که رئیس شورای فقهی بانک مرکزی اعلام داشته است که بانک مرکزی در حال مدیریت بازار ارز از طریق مرکز مبادله ارز و طلاست و عرضه و تقاضاکنندگان در این بازار قیمت ارز را تعیین می‌کند نه ارزپاشی توسط بانک مرکزی.

مصباحی‌مقدم به خبرگزاری فارس اعلام کرده است که طی روزهای گذشته مشاهده شده که برخی از رسانه‌ها و کارشناسان مدعی شده‌اند که دولت در حال سرکوب قیمت ارز است که حرف نادرستی است.

البته فعالان بازار سرمایه همچنان بر این موضوع تاکید می کنند که فنر دلار به زحمت نگه داشته است و با توجه به جمیع احوالات در این حوزه دولت خیلی توان نگهداشتن دلار در این اعداد و ارقام را ندارد.

همچنین رئیس سازمان بورس از آغاز همکاری با مجموعه پلیس امنیت اقتصادی خبر داد و اظهار داشت که بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته قرار است با مجرمان بورسی که فرایندهای بسیار پیچیده‌ای در حوزه بازار سرمایه دارند، برخوردهای بسیار جدی صورت گیرد.

اما فردا دوازدهمین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ رقم خواهد خورد و بازار سرمایه میزبان  عرضه اولیه سهام شرکت گروه مالی داتام با نماد داتام است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

اما شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحدی منفی خورد تا تکنیکالیست­ها روی مقاومت ۲.۲ میلیون واحدی ایجاد شده در نمودار شاخص کل تاکید بیشتری داشته باشند.

موضوعی که با ارزش معاملاتی پایین خیلی نمی شد روی آن حساب باز کرد اما به هر حال در این چند روزه شاهد این موضوع بودیم که شاخص کل با افت های کمتر از ۱ درصدی در طی روزهای اخیر از این مقاومت فاصله گرفته است و خود را به محدوده ۲.۱۷۸.۰۰۰ واحدی رسانده است.

در دید کلی تر برای بازار شاخص کل همچنان الگوی کلاسیک مستطیل خود را حفظ کرده است و هنوز به اهداف ابتدایی این الگو نرسیده است. از سویی با عبور شاخص از محدوده ­های میانگین ۲۰۰ روزه و ۵۰۰ روزه به سمت ارقام بالاتر شاخص در یک روند صعودی قرار گرفته است. کمی از تب تجدید ارزیابی شرکت­ها در بازار کاسته شده و توجه بازار بیشتر به سمت گزارش ماهانه شرکت ها است که در سامانه کدال در حال انتشار است و همچین توجه به گزارش ۹ ماهه شرکت­ها از دیگر انتظارات بازار است.

حالا باید دید برای فردا آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس تصمیم به برگشت دارد و یا بازار بدش نمی آید که تا محدوده های ۲.۱۴۰.۰۰۰ واحدی عقب نشینی کند و خریدهای خوبی را در این محدوده قیمتی انجام دهد.

کل-1

کل

کد خبر 37604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =