پیش‌بینی بورس امروز ۶ دی ۱۴۰۲

بورس تهران روز گذشته شاهد تشدید فرار سرمایه حقیقی از بازار سهام در کنار ریزش همه‌جانبه شاخص‌های سهامی بود.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد افت تراز شاخص کل و ریزش تراز  شاخص کل هم‌وزن بود. دیروز روند معاملات از لحظات ابتدایی با ریزش تراز شاخص‌ هم‌وزن و شاخص کل همراه بود. معاملات سهامی دیروز نوسانات شدیدی به همراه نداشت و تراز شاخص ها با شیبی ملایم تا انتهای بازار ریزش کردند.

روز سه شنبه تمام شاخص‌های فرابورس قرمز پوش بودند و در میان شاخص‌های اصلی بازار بورس تهران نیز عملکردی مشابه دیده می‌شد. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به ۱ صدم درصد بود؛ در بازار فرابورس ایران رقم ۵۱ صدم درصدی داشت و در هر دو بازار شاخص کل افت تراز بیشتری داشت. بیشترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص کل هم وزن فرابورس با ۸ صدم درصد ریزش به ثبت رساند و کمترین بازدهی نیز به شاخص  بازار اول فرابورس با ۷۵ صدم درصد ریزش تراز تعلق گرفت.

آمار معاملات سهام

دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام با ۲ درصد ریزش، در تراز ۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی متوقف شد. این سطح ارزش معاملات خرد روزانه، در سطح بالاتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی شاخص کل یا از عدم شفافیت چشم انداز بازار نشأت می‌گیرد و یا بیانگر سطح بالای قیمت سهام نسبت به ارزش ذاتی آن است که در حال حاضر هر دو عامل اثرگذاری بالایی دارند.

روز سه شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای ششمین روز معاملاتی متوالی منفی شد اما در این پنج روز معاملاتی از شدت خروج سرمایه حقیقی کاسته نشده است. دیروز ۵۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که به نسبت روز دوشنبه افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشت.

IMG_20231226_145245_116

روز شنبه، بازار سهام با ریزش ارزش صف‌های خرید و فروش سهام همراه بود؛ درحالی که این معیار در هفته قبل رشد داشت. با وجود افزایش شدید ارزش صفوف خرید و فروش سهام در معاملات هفته قبل، دیروز نیز ارزش صف‌های فروش افزایش داشت. ارزش صف‌های خرید سهام روز شنبه به نسبت روز انتهای هفته قبل افزایش ۱.۵ درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش ۳۴ درصد افت کرده بود.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از ۲۴.۹ میلیون تومان روز دوشنبه تا ۲۴.۷ میلیون تومان ریزش داشت. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی افزایش قابل توجهی داشت و از ۲۵ میلیون تومان به ۳۱.۶ میلیون تومان رسید. با این اوصاف شکاف سرانه فروش از سرانه خرید رشد یافته است.

پیش‌بینی بورس امروز

با توجه به روند معاملات روزهای اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبرهای اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز سه‌شنبه در کف حمایتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس و ۲۶ هزار واحدی شاخص کل فرابورس آغاز خواهد شد. بورس تهران روز دوشنبه سطح حمایتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص کل را از دست داد اما بسیاری از فعالان بازار سهام معتقد بودند که این رفتار شاخص، نوعی پولبک به شمار می‌رود. معاملات سهام دیروز با افزایش تنش ها در خاورمیانه ریسک سیاسی بازار سهام را به شدت افزایش داده است. در این روزها فعالان بازار سهام بیش ار پیش احتیاط می‌کنند.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۴ تا ۶ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز ضعیف شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی ضعیف‌تر از روز دوشنبه پیش بینی می‌شود. صفوف خرید سهام اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح ۲۱ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۷ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً افت تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

کد خبر 37608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =