۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
رشد تجارت جهانی سنگ آهن

در سال گذشته میلادی حجم تجارت جهانی سنگ آهن حدود ۵ درصد رشد داشته ۱.۵۹ میلیارد تن ثبت شد. علت اصلی این رشد هم رشد تولید فولاد خام چین در شرایطی بود که هیچ سیاست مشخصی برای سقف تولید در چین وجود نداشته و حجم صادرات فولاد آن نیز بالا بود.

به گزارش بیدار بورس، استرالیا حدود ۵۴ درصد از کل صادرات جهانی سنگ آهن و گندله را در دست داشت که حدود ۸۵۵ میلیون تن ثبت شد، در حالی که برزیل، دومین تولیدکننده بزرگ دنیا، حدود ۲۴ درصد از صادرات سنگ آهن را با بیش از ۳۸۰ میلیون تن به خود اختصاص داد که ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

قابل ذکر است که صادرات سنگ آهن و گندله هند با ۱۷۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل از ۱۶ میلیون تن به ۴۴ میلیون تن رسید. مصرف جهانی سنگ آهن نیز در سال ۲۰۲۳ به ۲.۵۱ میلیارد تن رسید که افزایشی نزدیک به ۱۲ درصد داشت.

برای سال ۲۰۲۴ نیز تجارت جهانی سنگ آهن به حجم تولید فولاد چین بستگی دارد. حتی با وجود اینکه هنوز هیچ نشانه ای از سقف تولید در چین به چشم نمی خورد با این حال، رکود بخش املاک یک مشکل عمده برای تقاضای فولاد این کشور است و حاشیه سود نسبتا ضعیف فولاد همچنان یک عامل بازدارنده باقی خواهد ماند.

کد خبر 37636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =