به مو رسیدن اعتماد در بازارسرمایه / بورس در اولویت دولت نیست

کارشناس بازار سرمایه گفت: اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران به کمترین حد ممکن رسیده و این امر می‌تواند به خودی خود باعث خروج نقدینگی از بازار شود.

حسین عبدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بیدار بورس بیان کرد: این روزها وضعیت خوبی در بازارسرمایه شاهد نیستیم و این اوضاع، عمدتا به دلیل سیاست‌گذاری دولت در تعیین نرخ خوراک و قیمت‌گذاری دستوری در صنایع بزرگ و همچنین سیاست‌های انقباضی و کلان دولت در کنترل تورم و افزایش نرخ بهره است.

وی در ادامه افزود: اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران به کمترین حد ممکن رسیده و این امر می‌تواند به خودی خود باعث خروج نقدینگی از بازار شود.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: تا قبل از این؛ بسیاری از فعالان بازار انتظار روند صعودی را در بازار داشتند، چراکه تاریخ و روندهای قبلی بازار نشان می‌داد که معمولا دولت در نزدیکی انتخابات و اتفاقات سیاسی بزرگ به عنوان بازیگر اصلی بازار وارد عمل شده و رونقی هر چند موقتی، در بازار ایجاد می‌کند. اما متاسفانه قرار نداشتن بازار سرمایه در اولویت‌های دولت و سیاست‌های ضد و نقیض دولت و شدت عمل مسئولان در کنترل دستوری قیمت‌ها همگی باعث آسیب به اعتماد سهامداران و عدم حرکت بازار سرمایه و جبران وضعیت فعلی شدند.

عبدی در نهایت گفت: در حال حاضر بورس وضعیت خوبی ندارد، اما در هر صورت سطوح فعلی قیمت‌ها در بسیاری از صنایع جذاب و قابل تعامل است؛ همچنین صنایع بزرگ فلزات اساسی و برخی از شرکت‌های شیمیایی و ارزی و همین طور سیمان و بسیاری از صنایع کوچک، همگی به شرط نگاه بنیادی می‌توانند قابل بررسی باشند.

کد خبر 37650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =