۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
بیم و امیدهای بورس در بهار ۱۴۰۳

کارشناس بازار سرمایه گفت: بررسی صنایع بورسی حاکی از ارزندگی بازار در اکثر قریب به اتفاق صنایع و سهم‌ها است.

محمد رضانژاد، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بیدار بورس بیان کرد: بعد از جا ماندن مجدد بازارسرمایه نسبت به بازارهای موازی در سال ۱۴۰۲ که عمدتا به دلیل دست‌اندازی دولت به سود صنایع بورسی از محل افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، بهره مالکانه معادن، سرکوب نرخ دلار نیما و  افزایش نرخ سود بانکی (افزایش هزینه مالی شرکت‌ها)، بازار در چشم‌انداز فصل بهار با بیم و امیدهای بسیاری روبرو است.

وی در ادامه افزود: از یک سو بررسی صنایع بورسی حاکی از ارزندگی بازار در اکثر قریب به اتفاق صنایع و سهم‌ها است و از سوی دیگر، ریسک تصمیمات غیرکارشناسی دولت همچنان مانع اصلی رشد شاخص‌های بازارسرمایه خواهد بود.

این فعال بازارسرمایه در پیش‌بینی روند بازار در بهار ۱۴۰۳ تصریح کرد: در فصل بهار با توجه به اعلام سود سالانه شرکت‌ها و شروع فصل مجامع سالانه و تقسیم سود شرکت‌ها، می‌توان انتظار اقبال به بازارسرمایه را داشت و از طرفی دیگر با توجه به انتظارات فزاینده تورمی، بازار سرمایه یکی از میزبانان سرمایه‌گذاران برای پوشش ریسک تورم است.

گزینه‌های برتر برای سرمایه‌گذاری 

به گفته رضانژاد؛ گروه‌های سیمانی، فولادی، پتروشیمی‌ها، تایر، سرمایه‌گذاری، کاشی و زراعت در حال حاضر نسبت‌های P/D جذابی را به خود می‌بینند.

کارشناس بازار سرمایه در خاتمه گفت: گروه بانکی باتوجه به تجدید ارزیابی‌های پیش رو، یکی از گروه‌های جذاب بازارسرمایه محسوب می‌شود و محرک اصلی گروه خودرو، تغییرات مدیریتی و مالکیتی است.

کد خبر 37693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =