ارزش بازار "حکشتی" از روند صعودی عقب کشید

ارزش بازار پرتفوی بورسی "حکشتی" در یازدهمین ماه از سال مالی به ۳ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان رسید.

به گزارش بیدار بورس، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین‌ماه (سال مالی منتهی به خردادماه ۱۴۰۳) مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با ۴ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان اطلاع‌رسانی کرد، "حکشتی" میزان بهای‌ تمام‌شده سرمایه‌گذاری که در فروردین‌ماه به ثبت رساند مربوط به شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی بود.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در فروردین‌ماه مربوط به شرکت‌های غیر بورسی بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۳ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان بود. بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "حکشتی" بالغ‌بر ۲۶۳ میلیارد تومان بود.

بهای‌ تمام‌شده سرمایه‌گذاری "حکشتی" در پرتفوی بورسی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۱۹ درصد (معادل ۲۰۰ میلیارد تومان) افزایش پیدا کرد، ارزش بازار پرتفوی بورسی "حکشتی" در یازدهمین ماه از سال مالی به ۳ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های بورسی "حکشتی"

ارزش بازار "حکشتی" از روند صعودی عقب کشید

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۳ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای‌ تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۱۴۰۵ درصدی را به همراه داشت. همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید "حکشتی" نتوانست روند رو به رشد خود را ادامه دهد و از میزان ارزش بازار سال گذشته خود نیز پایین‌تر آمد.

تمرکز حکشتی در پرتفوی بورسی متعلق به بخش «حمل و نقل آبی» به ثبت رسیده و در این راه مبلغ ۳ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری کرده است. پس از حمل و نقل آبی در سایر فعالیت‌ها نیز سرمایه‌گذاری انجام داده است.

"حکشتی” با سرمایه ثبت‌شده ۵ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومانی طی عملکرد ۱۱ ماهه در سال مالی منتهی به خردادماه ۱۴۰۳ از محل سود سهام محقق‌شده یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان درآمد داشت، همچنین "حکشتی" از واگذاری سهام «خیبر» نیز ۶ میلیارد تومان زیان محقق‌شده کسب کرد.

همان‌گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "حکشتی" در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۳ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این دوره مربوط به «حمل ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» با مبلغی حدوداً ۸۶۶ میلیارد تومان بود.

کد خبر 37852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =