نماینده مخالف اصلاح بند دردسرساز بورس این بار مدافع بازارسرمایه و اصلاح شد!

نماینده مخالف اصلاح بند س تبصره ۶ در مجلس یازدهم و مدعی چند آمار از شرکت های بورسی این بار خواهان اصلاح سیاست‌های مربوط به بازار سرمایه شد!

به گزارش بیدار بورس، محسن زنگنه با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم ثبات بخشی و بررسی مسائل مربوط به بوده به خانه ملت، گفت: مهار تورم و کاهش رشد نقدینگی و اصلاح نظام ارزی یکی از این موارد مورد توجه مجلس بوده که باید راهکارهایی ارایه شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های ارزی طی ماه‌های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده و اصلاح این حوزه می‌تواند در اقتصاد کلان موثر و مشکلات این بخش را برطرف کند. همچنین مجلس دوازدهم باید اصلاح سیاست‌های بودجه ریزی را مجددا ارایه دهد.

زنگنه افزود: همچنین باید سیاست‌های منتج به بازار سرمایه اصلاح و برای این بخش هم چاره اندیشی شود. چرا که متاسفانه بازار سرمایه وارد چندمین ماه منفی شده و این شرایط به صلاح اقتصاد نیست.

براساس این گزارش، وی هنگام اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه در جلسه ۲۳ اردیببهشت سال جاری و به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، مدعی شده بود: حداکثر معافیت مالیاتی طبق مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ۵۰۰ میلیارد تومان بود و حتی نام یک صندوق سرمایه‌گذاری بورسی یا شهرداری در فهرست شرکت‌های مشمول نبود.

چرا باید شرکت‌های بزرگ بورس را که قرمز شدن آن را بهانه می‌کنند از پرداخت مالیات معاف شوند؟ چرا نمی‌گذارند تصمیمات بزرگ گرفته شود؟ با پیشنهاد کمیسیون اقتصادی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولت کاهش می یابد و سال بعد باید یک درصد دیگر به مالیات بر ارزش افزوده اضافه و از مردم گرفته شود! مالیات سال گذشته و سال های قبل کدام شهرداری از ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر شده؟

با تصویب این طرح بانک ملت ۱۳ هزار میلیارد تومان، پتروشیمی پردیس ۶ هزار، منطقه آزاد انزلی ۵.۷ هزار، پتروشیمی تابان فردا ۵.۳ هزار، بنیاد مستضعفان ۴.۷ هزار، پالایشگاه اصفهان ۴.۱ هزار، کشتیرانی حافظ ۴.۱ هزار میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف خواهند شد که جمع آن به بیش از بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد!

کد خبر 37858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =