۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
گزارشی عجیب از "وبملت"

بانک ملت طبق گزارش سالیانه ۱۴۰۲ موفق به تحقق سود ۵۵.۶ همتی شده که طی این دوره سود تسعیر ارز شناسایی شده حدودا ۳۲ همت بوده است.

به گزارش بیدار بورس، بانک ملت طبق گزارش سالیانه ۱۴۰۲ موفق به تحقق سود ۵۵.۶ همتی شده که طی این دوره سود تسعیر ارز شناسایی شده حدودا ۳۲ همت بوده است، در صورتی که طی شفاف سازی منتشر شده در ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ برآورد تسعیر ارز چیزی حدود ۸۱.۳ همت بوده است!

گزارشی عجیب از "وبملت"

حال به تشریح نکات ذیل در مورد صورت مالی اخیر بانک ملت می‌پردازیم:

۱-تجدید صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ همراه با صورت‌های مالی ۱۴۰۲ منتشر شد که موارد زیر نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی شده ۱۴۰۱ دچار تغییرات فاحش شده است:

اول؛ افزایش تسعیر ارز از ۳۱.۷ همت به ۵۷.۴ همت (به نظر می‌رسد که بخشی از تسعیر ارز مربوط به سال ۱۴۰۲ را در صورت مالی سال ۱۴۰۱ تعدیل کرده است تا در ادامه با بخش‌های دیگری پوشش دهد)

دوم؛ رشد تقریبا ۱۰ همتی هزینه‌های اداری و عمومی و رشد ۸ همتی هزینه مطالبات مشکوک الوصول که در جهت پوشش بخشی از سود بوده است.

سوم؛ هم در مورد این تعدیل سنواتی رخ داده مبلغ مالیات در نظر گرفته شده بوده است که از ۱ همت به ۱۷ همت رسیده است.

نهایتا باید گفت که این تعدیل منجربه تغییر فاحشی در سود سال ۱۴۰۱ نشده، ولی باعث کاهش سود سال ۱۴۰۲ شده است.

۲-هرچند این تعدیل سنواتی در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ تاثیر فاحشی نداشته، اما منجربه به کاهش سود خالص شدید سال ۱۴۰۲ شده و زمانی که حداقل برآوردها از تسعیر ارز بانک ملت حدودا ۸۰ همت بود تنها ۳۲ همت سود تسعیر مشاهده می‌کنیم!

۳-در مورد درآمد تسهیلات اعطایی نیز، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی که طبق گزارش منتشر شده این عدد ۱۳۰ همت درج شده است اما طبق گزارشات ماهانه منتشر شده این عدد باید چیزی در حدود ۱۴۴ همت باشد و باید منتظر شفاف‌سازی بانک ملت در این خصوص باشیم!

گزارشی عجیب از "وبملت"

لازم به ذکر است که این گزارش حسابرسی نشده بوده و برای توضیحات بیشتر باید منتظر گزارش حسابرسی شده و یادداشت‌های همراه باشیم.

کد خبر 37881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =