فراز و نشیب‌های مقدار فروش "خساپا" / رشد ۱۱۶ درصدی درآمد ماهانه سایپا

درآمد تجمیعی این خودروساز نارنجی‌پوش در ۲ ماه ابتدایی سال مالی به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش بیدار بورس، شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ بابت فروش محصولات تولیدی خود، درآمد عملیاتی ۸ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومانی شناسایی کرد و درآمد تجمیعی این خودروساز نارنجی‌پوش در ۲ ماه ابتدایی سال مالی به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.

درآمد ماهانه‌ای که "خساپا" در اردیبهشت ماه سال جاری از فروش محصولات کسب کرد مربوط به حضور این خودروساز تنها در بازار داخل کشور بود. میانگین درآمدی این خودروساز جاده مخصوصی در ۲ ماه نخست سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان است.

روند کسب درآمد شرکت خودروسازی سایپا تا انتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

فراز و نشیب‌های مقدار فروش "خساپا" / رشد ۱۱۶ درصدی درآمد ماهانه سایپا

میزان درآمدی که شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا در اردیبهشت ماه از فروش محصولات خود در سامانه اعلام کرد با ۱۱۶ درصد افزایش در مقایسه با ماه گذشته همراه بود و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز رشد ۲۳ درصدی داشت. درآمد تجمیعی این شرکت خودروساز طی ۲ ماه گذشته نیز با ۳۴ درصد افزایش درآمد روبه‌رو بود.

بیشترین درآمدی که این خودروساز نارنجی‌پوش در اردیبهشت ماه از فروش محصولات به دست آورد مربوط به بخش «خانواده X۲۰۰» با ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۷۸ درصد افزایش یافت، نرخ فروش این گروه از محصولات سایپا در اردیبهشت ماه ۲۶۲ میلیون تومان اعلام شد که کاهش ناچیزی را نسبت به ماه گذشته به ثبت رساند و همچنین پس از خانواده X۲۰۰ بیشترین درآمد حاصل‌شده از فروش محصولات متعلق به «شاهین» با ۸۳۶ میلیارد تومان بود.

شرکت خودروسازی سایپا در دوره مشابه سال گذشته (منتهی به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) توانسته بود نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان از بازار صادراتی کسب درآمد کند و از فروش SDK در سبد کالایی خود به درآمدزایی دست پیدا کند اما؛ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بخش فروش صادرات سایپا با عدد صفر برابر بوده است.

فروش محصولات "خساپا" تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

فراز و نشیب‌های مقدار فروش "خساپا" / رشد ۱۱۶ درصدی درآمد ماهانه سایپا

مقدار فروش محصولات سایپا در اردیبهشت ماه ۳۰ هزار و ۳۹۶ دستگاه اعلام شد که نسبت به ماه گذشته ۱۰۸ درصد افزایش فروش داشت؛ مجموع مقدار فروش خساپا در ۲ ماه گذشته نزدیک به ۴۵ هزار دستگاه بود که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد کاهش پیدا کرد.

شرکت سایپا در اردیبهشت ماه بیشترین محصولی که در بازار داخل کشور به فروش رساند مربوط به «خانواده X ۲۰۰» با ۱۷ هزار دستگاه بود که دربرگیرنده‌ی ۵۶ درصد از کل فروش ماهانه بود، همچنین بیشترین نرخ فروش محصول متعلق به «شاهین» با ۴۱۳ میلیون تومان بود.

کد خبر 37880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =