۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
نگاهی به پرتفوی "خگستر"

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو ​​از محل معاملات واگذاری سهام شرکت توسعه و عمران شهرستان نائین نزدیک به ۴ میلیارد تومان سود کسب کرد.

به گزارش بیدار بورس، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه‌ سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی را برابر با ۶ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"خگستر" عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها را در شرکت‌های بورسی با ۴ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان اعلام کرد و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های غیر بورسی با ۲ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "خگستر" در اردیبهشت ماه ۲ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان نسبت به ماه گذشته کاهش را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای‌ تمام‌شده سرمایه‌گذاری "خگستر" در اردیبهشت ماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با ۳ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان در پرتفوی شرکت‌های بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» با یک هزار و ۶۳ میلیارد تومان تعلق گرفت.

ارزش بازار خگستر در دومین ماه از سال مالی مبلغی برابر با ۱۴ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان در سامانه کدال به ثبت رسید که این مبلغ در مقایسه با ماه گذشته ریزش یک هزار و ۳۳۲ میلیارد تومانی را در پی داشت. بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "خگستر" در اردیبهشت ماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با ۱۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «بانک و مؤسسات اعتباری» با ارزشی تقریباً ۲ هزار میلیارد تومانی بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

ارزش بازار گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه در مقایسه با عملکرد اردیبهشت ماه سال گذشته ریزش ۳۰ درصدی داشت به‌گونه‌ای که ارزش بازار این شرکت سرمایه‌گذاری در دوره مشابه سال گذشته حدود ۲۰ همت اعلام شده‌ بود.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری ”خگستر" در حوزه «خودرو و ساخت قطعات» با کاهش ۳۰ درصدی (معادل ۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان) نسبت به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مواجه بود.

نگاهی به پرتفوی "خگستر"

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "خگستر" بیشترین ارزش بازار را شرکت ایران‌خودرو در اختیار گرفت، ارزش بازار ایران‌خودرو طی این دوره ماهانه برابر با ۸ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان به ثبت رسید.

"خگستر" با سرمایه ثبت‌شده ۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳ از محل سود سهام محقق‌شده درآمد ۵۰ میلیارد تومانی کسب کرد و این شرکت سرمایه‌گذاری با بهای تمام‌شده ۴ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومانی که در پرتفوی بورسی خود داشت شاهد رشد ۲۳۳ درصدی به مبلغ ۱۴ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومانی بوده، همچنین در پایان لازم به ذکر است که از محل معاملات واگذاری سهام شرکت توسعه و عمران شهرستان نائین نزدیک به ۴ میلیارد تومان سود کسب کرد.

کد خبر 37879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =