گزارش تولید زنجیره جهانی مس در ۳ ماهه ۲۰۲۴ اعلام شد؛ تولید ۶.۸ میلیون تنی مس تصفیه شده جهانی

تولید مس تصفیه شده جهانی طی ۳ ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی، با ۵.۳ درصد افزایش، به بیش از ۶.۸ میلیون تن رسید.

به گزارش بیدار بورس، گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) در گزارش جدید خود اعلام کرد: فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۴ میلادی، حدود ۶ میلیون و ۸۶۳ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تن بود.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان نیز طی ۳ ماهه مذکور، ۸ میلیون و ۱۱۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۷ میلیون و ۸۷۴ هزار تن)، حدود ۳.۰۷ درصد افزایش یافت.

افزایش ۶ درصدی تولید معادن مس جهان

معادن مس جهان طی ۳ ماهه ۲۰۲۴ میلادی، حدود ۵ میلیون و ۵۱۷ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۵ میلیون و ۲۰۳ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۶ درصدی تولید این معادن در جهان است. از این میزان، ۲ میلیون و ۶۶۴ هزار تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، ۹۱۳ هزار و ۸۰۰ تن «آفریقا»، ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۲۲۴ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۷ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی (۶ میلیون و ۸۴۵ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۷ درصدی است./انجمن مس

کد خبر 37877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =