تثبیت قیمت نفت در بازارهای جهانی/کاهش ذخایر آمریکا افت تقاضای چین را جبران کرد

در حالی که نگرانی ها در مورد تقاضای چین همچنان بر احساسات سرمایه گذاران تاثیر می گذارد، کاهش ذخایر آمریکا عاملی است که کاهش قیمت نفت را محدود می کند.

به گزارش بیدار بورس، قیمت نفت در آغاز معاملات روز چهارشنبه ثابت بود آن هم در شرایطی که شاخص جهانی برنت نزدیک به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود در جلسه قبل معامله شد، زیرا نشانه‌هایی از تضعیف رشد تقاضا در چین با چشم‌انداز کاهش ذخایر نفت آمریکا خنثی شد.

 بهای معاملات آتی هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۴ سنت کاهش به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۴ سنت کاهش به ۸۰ دلار و ۷۲ سنت رسید. هر دو شاخص در سه جلسه معاملاتی قبل کاهش یافتند و معاملات آتی نفت برنت به ۸۳ دلار و ۳۰ سنت در روز سه‌شنبه رسید که پایین‌ترین سطح از ۱۷ ژوئن بود.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در کارگزاری فیلیپ نوا مستقر در سنگاپور گفت: در حالی که نگرانی ها در مورد تقاضای چین همچنان بر احساسات سرمایه گذاران تاثیر می گذارد، کاهش ذخایر آمریکا عاملی است که کاهش قیمت نفت را محدود می کند.

چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، رشد اقتصادی خود را در سه ماهه دوم ۴.۷ درصد اعلام کرد، که پایین ترین رشد اقتصادی از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به شمار می رود.

دانیل هاینس، تحلیلگر بانک ANZ در یادداشتی گفت: تقویت دلار آمریکا بر قیمت نفت نیز تاثیر گذاشته است. شاخص دلار برای سومین جلسه متوالی در روز چهارشنبه اندکی بالاتر بود و باعث شد تا نفت برای سرمایه گذارانی که دارای ارزهای دیگر هستند گران شود.

 منابع بازار با استناد به داده های موسسه امریکن پترولیوم گفتند در ایالات متحده، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۲ جولای ۴.۴ میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند تخمین زدند ذخایر نفت خام آمریکا در این مدت ۳۳۰۰۰ بشکه کاهش خواهد یافت.

 به گفته تحلیلگران Growmark Energy، در عین حال افزایش ریسک ژئوپلیتیکی نیز به محدود کردن کاهش قیمت نفت کمک می کند. مرکز اطلاعات دریایی مشترک دریای سرخ و خلیج عدن روز سه شنبه اعلام کرد یک نفتکش با پرچم لیبریا در حال ارزیابی خسارت و بررسی نشت احتمالی نفت پس از حمله حوثی های یمن در دریای سرخ بود.

کد خبر 37988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =