واکنش مثبت بازار به نمادهایی با p.e ttm زیر ۱۰

برخی صنایع وارد بورس کالا شدند و این به معنای آزاد شدن نرخ محصول آن ها است. سیمان که به تازگی در بورس معامله شده و حالا خبر از عرضه تایر و لاستیک در بورس کالا شنیده می‌شود که اتفاق مثبتی است. دیگر صنایع همچون شوینده، شکر و دارو نیز افزایش نرخ هایی دریافت کرده‌اند که باعث تقویت آنها می‌شود.

به گزارش بیداربورس بازار طی هفته اخیر به نمادهایی که p.e ttm زیر ۱۰ دارند و امکان رشد سود در آنها فراهم است و همچنین بازده منفی زیادی داشته‌اند، واکنش مثبت نشان داد. دیگر خبری از قرمزپوش بودن تمام بازار نیست و در هر صنعتی چند نمادی مثبت هستند اما نمادهای منفی عمدتا صف فروش بودند که این مساله نیز به مرور باید حل شود.
نسبت p.e ttm بازار به سطح ۱۰ رسیده که برابر است با اسفند ۹۸ ضمن اینکه مجامع تقسیم سود نیز برگزار خواهد شد و با آمدن گزارش‌های بهار، این P.e ttm بسیار بهبود می‌یابد. بهار ۹۹ آغاز کرونا بود و اکثریت شرکت‌ها بسیار ضعیف عمل کردند. با آمدن گزارش بهار ۱۴۰۰ سود به شکل ttm تقویت می‌شود و تابلو معاملات وضعیت بهتری را نشان خواهد داد.

پیشبینی بازار پیش رو

تحلیلگران اعتقاد دارند که سه روز معاملاتی هفته جاری می‌تواند همچنان با تقاضای مناسب همراه باشد اما برای دو هفته پس ازآن به دلیل انتخابات، احتمال دو دوره‌ای شدن و همچنین پایان مهلت توافق ایران و آژانس، ورود پول‌های جدید تضعیف می‌گردد و طبعا بازار نیز کم هیجان دنبال خواهد شد.  
 

بازگشت اعتماد در پی تغییر رئیس جمهور

یکی از مسائل مهم بازار این است که به لحاظ روانی توسط دولت فعلی تخریب شده و تغییر دولت همچون تغییر مربی در فوتبال می‌تواند به آن یک شوک جدید بدهد. بازگشت اعتماد و عدم وجود بدبینی، مهمترین چیزی است که با تغییر دولت نصیب بازار می‌شود.
با این حال بازار سهام هنوز سیاست اقتصادی کاندیدها را نمی‌داند. مشخص نیست سیاست‌های آن ها انقباضی است یا انبساطی چون طرح‌های آنها در تضاد با هم است. با این حال بازار سهام در وهله اول نیاز به اعتمادسازی و حمایت روانی دارد که این اتفاق به زودی محقق می‌شود.

کد خبر 3999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =