ایران با کره جنوبی برای تهاتر پول‌های بلوکه‌شده با واکسن کرونا مذاکره می‌کند

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی از مذاکره با کره جنوبی برای تهاتر پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور با واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش بیدار بورس به نقل ازایلنا حسین تنهایی روز یک شنبه، ۱۴ دی ماه در رابطه با تهاتر با کره جنوبی گفت: مواد پتروشیمی، قطعات خودرو، لوازم خانگی و دارو به عنوان دیگر مواردی نام برد که برای تهاتر با کره‌جنوبی در نظر گرفته شده است.

روز جمعه یک محموله هوایی واکسن از کره‌جنوبی به ایران ارسال شد که به گفته مقام‌های وزارت بهداشت ایران واکسن آنفلوآنزا بوده است.

مقام‌های ایرانی می‌گویند به علت تحریم‌های بانکی، ۸.۵ میلیارد دلار از پول‌های ناشی از فروش به نفت به کره جنوبی در بانک‌های این کشور بلوکه شده است و بانک‌های کره برای نگهداری این پول، دستمزد هم می‌خواهند.

بر اساس تحریم‌های آمریکا، ایران تنها می‌تواند از این دارایی‌ها برای واردات کالاهای انسان‌دوستانه مانند مواد غذایی و دارو از کره جنوبی استفاده کند.

دولت ایران همچنین از بلوکه شدن ۵ میلیارد دلار پول ناشی از فروش گاز به عراق در بانک‌های این کشور خبر داده و می‌گوید که قصد دارد از این منابع برای خرید واکسن کرونا استفاده کند.

به گفته رضا اردکانیان، وزیر نیرو قرار است وزارت بهداشت ایران از محل منابع مالی ایران در عراق از یک شرکت اروپایی واکسن خریداری کند.

او به نام این شرکت و نوع واکسنی که قرار است خریداری شود، اشاره نکرده است.

کد خبر 417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =