عبور سود خالص الوند از مرز ۶۰ میلیارد تومان

مدیرعامل کاشی الوند با اشاره به عملکرد ۹ ماهه از مهمترین برنامه‌های مجموعه در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش بیدار بورس،  مهدی فکری، مدیر عامل کاشی الوند و عضو انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در تشریح عملکرد ۹ ماهه این مجموعه از رشد ۴۹۹ درصدی سود خالص کاشی الوند در ابتدای سال خبر داد.

۸۰ میلیارد تومان سود خالص
وی محقق شدن سود خالص ۶۰ میلیارد تومانی را رکورد جدیدی در تاریخچه این شرکت اعلام و بیان کرد: به طور حتم در ماه های اینده از این عدد عبور خواهیم کرد، ضمن آنکه مادر سال ۹۸ نیز توانستیم ۲۰ درصد بیش از هدف تعیین شده سود خالص بدست آوریم و پیش بینی ما این است که تا پایان سال سود خالص کاشی الوند به ۸۰ میلیارد تومان برسد.
فکری ادامه داد: این عددی یعنی به ازای هر سهم ۲۰۰ تومان و حتی امکان دارد تا ژایان سال از این عدد هم فراتر برویم.

تجدید ارزیابی دارایی ها پس از ۲۰ سال
مدیر عامل کاشی الوند ارزش شرکت در بازار سرمایه را ۱۲۰۰ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: با وجود انکه برند کاشی الوند جزو سه برند اول کشور است ارزش آن فقط ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده این یعنی سهم ما در بازار بورس بسیار جای رشد دارد. از طرف دیگر نزدیک به ۲۰ سال است که اموال شرکت تجدید ارزیابی نشده است.

افرادی در تاصیکو و شستا به دنبال واگذاری هستند
فکری با اشاره به حمایت‌های هلدینگ تاصیکو و مجموعه شستا گفت: سیاست‌های حمایتی شستا باعث شد که شرکت‌های هم چون ما بیشترین بهره وری را داشته باشیم اما متاسفانه در لایه های میانی هلدینگ تاصیکو و شستا افرادی وجود دارند که به دنبال واگذاری این شرکت‌ها هستند. هرچند با سیاست‌های حمایتی مدیرعامل شستا این افراد تا حد زیادی کنترل شده اند اما هنوز نیت آنها بر سر جای خود هست و تلاش های خود را متوقف نکرده اند.

تامین ۹۷ درصد مواد اولیه
وی با اشاره به حذف خریدهای خارجی شرکت گفت: ما امسال ۹۷ درصد از مواد اولیه خود را که پیش از این از سایر کشورها تهیه می کردیم از داخل تامین می کنیم که مهمترین آنها لعاب و جوهر است که سهم زیادی در قیمت تمام شده کاشی و پرسلان دارد با این کار توانستیم در عرض سال ۵۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم. از سوی دیگر تمام طرح های کاشی ها که پیش از این هر کدام از آنها ۲۵ هزار یورو بود و به شرکت‌های خارجی پرداخت میکردیم اکنون تمام آنها توسط مهندسان و شرکت‌های داخلی طراحی می‌شود و حتی توانستیم نیازهای شرکت‌های همکار خود را برای طرح‌های جدید برطرف کنیم.

صادرات یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در سال جاری
وی در خصوص صادرات گفت: ما تا به امروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار صادرات فقط به اروپا داشتیم این در حالی است که اروپا فقط کالاهای لوکس و با کیفیت خریداری می‌کنند و هدف‌گذاری ما نیز فقط صادرات ارزی بوده، این در حالی است که بسیاری از شرکت های کاشی و سرامیک محصولات خود را به واسطه می‌دهند و بجای آن ریال دریافت می‌کنند و در واقع سود اصلی را واسطه می برد زیرا آنها ارز دریافت می‌کنند. برنامه صادرات ما در سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است که با توجه به میزان فروش به نظر می‌رسد که از این عدد عبور خواهیم کرد.

کد خبر 451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =